طراحی اینترنتی ویلا

طراحی آنلاین ویلا

 طراحی آنلاین ویلا

طراحی اینترنتی ویلا امروزه بصورت گسترده در بین مردم افزایش پیدا کرده است وبا توجه به نتیجه وصرف جویی در زمان محبوب شده.
در نظر داشته باشید که داشتن ویلا در کوهپایه‌های خوش آب و هوا برای گذراندن اوقات فراغت تا چه اندازه می‌تواند جذاب باشد. شاید اولین سؤالی که بعد از تصمیم به ساختن ویلا در ذهن شما شکل بگیرد. این است که یک طراح خوب برای داشتن ویلای ایده‌آل را از کجا می‌توانم پیدا کنم. به خصوص در شهرهای بزرگ و پرجمعیت چنین کاری سخت و زمان‌بر خواهدبود .گیرکردن در ترافیک، هزینه‌های رفت و آمد، پیدا کردن طراحی خبره و زبردست از جمله مشکلات کارفرمایان بوده‌است.
اما برای حل این مشکل راه‌حل‌های بسیار کارآمدی وجود دارد. یکی از این راه‌حل‌ها وجود سایت‌های معتبری خواهدبود. که اخیرا رواج یافته است. این سایت‌ها از صفر تا صد طراحی ویلای شما را به عهده می‌گیرند. درواقع شما می‌توانید پشت میز خود بنشینید و با صرف زمان کوتاهی، یک طراح زبردست را انتخاب کرده و طراحی ویلای خود را با خیالی آسوده به او بسپارید.
طراحی ویلا به صورت آنلاین مختص فصل خاصی نیست اما بیشتر کارفرمایان ترجیح می‌دهند .به دلایل آب و هوایی ساخت ویلا در فصل بهار و تابستان باشد.پس طرح ویلا قبل از آن باید به اتمام برسد.

مزایای طراحی آنلاین ویلا

از جمله مزایای طراحی آنلاین این است که در هرزمانی می‌توانید با طراح خود ارتباط داشته باشید. تا اگر تمایل به تغییراتی هستید آن تغییرات در طرح شما اعمال شود. هم چنین طراح آنلاین همیشه در دسترس خواهدبود و احتیاجی به صرف زمان و هزینه برای رفتن و دیدار حضوری با او نیست.
در سامانه‌های آنلاین طراحی ویلا، شما با یک ثبت سفارش ساده می‌توانید پروژه‌ی خود را به دست طراحان بسپارید و دیگر نیازی به کارهای اداری یا کاغذ بازی‌های وقت‌گیر نخواهدبود.
پروژه بعد از اتمام طراحی به راحتی درب منزل یا به ایمیل شما ارسال می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت طرح نیست.
بعد از تحویل طرح به کارفرمایان ویلا، اگر ایراداتی وجود داشته یا نیاز به اعمال تغییراتی در طرح باشد. سفارش‌دهنده به‌راحتی می‌تواند طرح را پس بفرستد تا تغییرات بر طرح او اعمال شود.
در برخی از سامانه‌های آنلاین کارفرمایان می‌توانند پروژه ویلای خود را به اشتراک بگذارند.سپس از سوی چند مهندس طراح پیشنهاداتی را دریافت می‌کنند و بنا به بودجه و نوع نیاز خود بهترین پیشنهاد را انتخاب می‌کنند.
مهندسان طراح از طریق سایت‌های آنلاین می‌توانند کار طراحی خود را پیشنهاد دهند. و به صورت دورکار از هرجای کشور مشغول به کار شوند و از این طریق درآمدزایی کنند.
در برخی از سایت‌ها برای سفارش آنلاین طراحی ویلا گاهی اوقات پیشنهادات شگفت‌انگیز و تخفیفاتی از سوی طراحان قرار می‌دهند .که این مورد نیز از مزایای سفارش طراحی های آنلاین است.
امروزه دیگر مثل قدیم نیست که طرح ویلا به روی کاغذ پیاده شود. بلکه نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای در حوزه‌ی طراحی ویلا به وجود آمده‌اند .که طراحان می‌توانند ویلا را در آن نرم‌افزارها به صورت سه‌بعدی رسم کنند و بدین‌صورت کارفرما در هر مرحله به صورت آنلاین از روند طراحی مطلع می‌شود و میتواند تصویر ویلای خود را مرحله به مرحله مشاهده کند.

مراحل طراحی آنلاین ویلا

۱_یک طرح ابتدایی را در ذهن خود مجسم کنید،اگر هزینه‌ها مهم نباشد ‌می‌توانید به نیاز های فرد کارفرما فکر کنید تا متوجه شوید که ویلا باید در چه سبکی طراحی شود تا تمام نیازهای کارفرما برطرف شود.
۲_به نشریات معماری نگاهی بیاندازید
نگاه کردن به مجلات معماری که سرشار از طرح‌های ویلا هستند، می‌تواند ذهن شما را به کار بیاندازد. بدین ترتیب شما به دیدی جامع از گرایشات طراحی دست خواهید یافت.

۳_در محله هایی گشت و گذار کنید که خلاقیت ذهن شما را افزایش دهد.
می‌توانید در محله‌هایی که سرشار از خانه‌های ویلایی هستند بگردید.ویلاهارا ببینید و از آن‌ها ایده بگیرید. می‌توانید نکات مثبت و منفی هرکدام را یادداشت کنید.رفتن به ویلاهایی که برای فروش گذاشته شده‌اند فرصت خوبی برای مشاهده دقیق فضای داخل و بیرون ویلا خواهدبود.

عکس

۴_از ویلاهای جذاب عکس‌برداری کنید.
می‌توانید در هنگام عبور از کنار ویلاهای چشم نواز با اجازه از صاحب ویلا از زوایای مختلف آن با دوربین اچ دی عکس بگیرید.تا در هنگام طراحی آنلاین از آن تصویرها ایده بگیرید.
۵_ بودجه مدنظر را از کارفرما بپرسید!
توجه به بودجه‌ای که کارفرما قرار است برای ساخت ویلا در نظر بگیرد. شما را با نوع مصالح و ابعاد طرحی که قرار است رسم کنید،آشنا می‌کند.
۶_دفترچه شرح نیازتهیه کنید.
شما می‌توانید از کارفرما نیازهایش را بپرسید. به طور مثال تیتر بزنید فضای آشپزخانه و زیر تیتر آن نیاز های کارفرما از آشپزخانه را شرح دهید.شاید کارفرما خواهان مدل جزیره در آشپزخانه باشد و یا خواهان اتاقی آرام در قسمتی از ویلا برای مطالعه و کار است.
۷_ یک پلان کف اتودی رسم کنید.
یک پلان کف ترسیم کنید نقاط مهم مثل اتاق‌خواب‌ها را پررنگ کرده، فضایی در کف حال خالی بگذارید. برای جلوگیری از سردرگمی در پلان خود ابتدا به روی یک تراز ارتفاعی تمرکز کنید.بعد از اتمام طرح
یک طبقه می‌توانید به طبقه‌ی بعدی بپردازید.
۸_از نرم‌افزارهای سه‌بعدی ساز استفاده کنید. و سپس طرح روی کاغذ را روی نرم‌افزار پیاده کنید تا کارفرما نیز به آن دسترسی داشته باشد.
۹_با یک معمار مشورت کنید،یک طراح حرفه‌ای هر قدر هم که زبردست باشد به اطلاعات معمار نیازمند است. معمار، ملاحظاتی شامل یک‌پارچه بودن سازه،کدهای ارتفاعی سایت. و موارد عملی دیگری را با شما در میان می‌گذارد.

سخن پایانی

در انتها یک طراح انلاین باید دقت زیادی در کار خود داشته باشد، چرا که اشتباه درهر مرحله می‌تواند هزینه‌های زیادی در ساخت هدر دهد، هر نرم‌افزار آنلاین طراحی ۵۰ تا ۱۰۰دلار برای طراح هزینه دارد. البته نسخه‌های رایگان مجازی برای طراحی ویلا وجود دارد. اما زیاد پیشرفته و دقیق نیستند و طراح طیف کاملی از ابزار های مورد نیاز برای طراحی را در اختیار ندارد، که در این صورت، شاید نتواند با آن اپلیکیشن‌ها یک طرح ایده‌آل را پیاده کند.
هم‌چنین باید بدانید که طراحی آنلاین ویلا شامل چند مرحله است: طراحی نما،طراحی سازه بتنی یا فلزی و غیره که بعد از تایید هر مرحله توسط کارفرما طراحی مرحله‌ی بعدی شروع می‌شود. مثلا اگر طرح فاز یک تایید شود طراح به طراحی سازه مشغول می‌شود. زمان طراحی آنلاین متفاوت است. اما به طور کلی دو تا سه ماه زمان می‌برد تا طرح ویلا به اتمام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت مجله

با عضویت در مجله تخصصی معماریِ استودیو طراحی پی، از جدیدترین مطالب مرتبط با طراحی با خبر شوید، بهترین های علوم مهندسی را بهتر بشناسید و اطلاعات خود را به روز نمایید.