طراحی داخلی ویلا در شهرک غرب

طراحی داخلی ویلا در شهرک غرب

طراحی داخلی

طراحی داخلی ویلا در شهرک غرب مجموعه ای از کارها را توصیف می کند که مرتبط با پروژه و در عین حال مرتبط با تنظیمات پرکاربرد برای طیف وسیعی از فعالیت های انسانی می باشد.
طراح داخلی کسی است که چنین پروژه هایی را برنامه ریزی ، مدیریت می کند . طراحی داخلی شامل توسعه مفهومی و چند بعدی است که شامل ارتباط با ذینفعان و مدیریت و اجرای پروژه است .

در ترافیک بزرگراه همت به خوبی می توان وجود جرثقیل و ویلاسازی در شهرک غرب را مشاهده کرد . ویلاسازی در این منطقه به سرعت در حال گسترش است اما نکته ای که باید در نظر گرفت این است که قبل از ساخت مهم ترین مسئله طراحی ویلا است که نیاز به متخصصین خود را دارد .

خرید یا سرمایه گذاری

باتوجه به اینکه ایران یک کشور پر تورم است بنابراین سود در خرید و فروش زمین در شهرک غرب بسیارسود آور است . به دلیل تورم ، سرمایه گذاری در شهرک غرب بسیار سودآور است . پس اگر قصد خرید سرمایه گذاری در شهرک غرب را دارید از ویلا سازی غافل نشوید چون به پول بیشتری می رسید . زمانی به سود بیشتری می رسید که مالک زمین به پول احتیاج داشته باشد. و به قیمت پایین تری زمین خود را بفروشد و شما به سود برسید.

در تهران به دلیل داشتن آپارتمان های بلند و نبودن فضای سبز داشتن ویلای چشمگیر تبدیل به دغدغه شده و اما با وجود ویلاهای مدرن و سنتی در شهرک غرب همه ی مشکلات شهرنشینی حل شده است . داشتن ویلای مدرن یک رویا نیست مخصوصا برای افرادی که فرصت رفتن به شمال کشور را ندارند.

ویلا در شهرک غرب

الف :ویلا در شهرک غرب انواع مختلفی دارند اما ویلای شهری پرکاربرد ترین سبک ویلا در شهرک غرب است. بدلیل اینکه فضای شهرک غرب به گونه ای است که به سبک شهری کاربرد بیشتری دارد. الگوهای استفاده شده در سبک سنتی الگوی فخر و مدین که الگویی امروزی در طراحی ویلاست .در طراحی این سبک توجه بیشتر برای حفظ حریم خصوصی در عین بهره مندی از محیط بیرون و تابش خورشید . در رنگ بندی دیوارهای خانه از آجر های لعاب دار که باعث ایجاد فضای خانه های قدیمی و تا جایی که امکان پذیر است از آجرهای قدیمی استفاده می شود .

طراحی داخلی سبک های مختلفی را شامل میشود که بالغ بر 27 سبک در دنیا مورد استفاده است . اما در ایران سبک های مدرن ، معاصر ، سنتی ، شهری و در نهایت کلاسیک مورد استفاده است .شناختن سبک ها کار راحتی نیست .و برای طراحی ویلای مورد نظر نیاز به تیم تخصصی طراحی داخلی است .که مسلط به سبک ها و جزئیات کار هستند و به بهترین نحو ممکن ویلای شمارا طراحی می کنند. جای نگرانی برای شما نمی گذارند.

انواع دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی دارای سبک های مختلفی می باشد که به چند مورد آن اشاره می کنیم .

1کلاسیک :

سبک کلاسیک مجموعه ای مفاهیم برگرفته از رم یونان و باستان است و مهم ترین ویژگی این سبک تجلل آن است. از سایر ویژگی های آن میتوان به تقارن و هماهنگی آن اشاره کرد . در طراحی کلاسیک استفاده از نمای سنگی و سنگ های گران قیمت به چشم میخورد

سنتی

2سبک سنت باید به این نکته اشاره کرد که در همه ب انواع طراحی داخلی به نحوی از سبک سنتی استفاده شده است. اما اگر بخواهید بطور ویژه از این سبک پیروی کنید. می توانید از آجرهای سنتی ، استفاده از پشتی ، فرش ایرانی ، و استفاده ازچوب در بعضی از لوازم ویلا می تواند از ویژگی های این سبک باشد. در طراحی ویلا در شهرک غرب از رنگ ها ، مصالح ، الگوهای سنتی استفاده می شود.

سبک شهری:

3در این سبک ویلاها از دو طرف به هم متصل هستند ومعماری یک شهر را نشان می دهند. در این سبک محوطه سازی زیاد مورد توجه نیست. بیشتر فضای داخلی و فضاسازی بهینعه مورد توجه است .

4سبک انتقالی : ترکیبی از سبک های سنتی و مدرن می باشد بگونه ای که برخی از لوازم سنتی و برخی دیگر غیرسنتی می باشد .

5سبک روستیک : در این سبک از عناصر طبیعی استفاده می شود مثل سنگ ، چوب ، چرم استفاده می شود مثلا مبل ها ی توانند چرم باشند .
سبک فرانسوی : ترکیبی از سبک های آنتیک فرانسوی ، شابی ، عناصر خانه های روستاییی می باشد .در این سبک می توانید صندلی های شبیه لویی پنجم ، قطعات هنری استفاده کنید.

سبک معاصر :

6شخصی ترین سبک ، سبک معاصر است . در این سبک از پالت های رنگ طبیعی استفاده می شود. البته می توان به موارد دیگر از جمله فرم باز استفاده از رنگ های سفید ، خاکستری ، کرمی برای بزرگ تر نشان دادن فضای ویلا استفاده می شود . اما شباهت و تفاوت هایی بین سبک معاصر و مدرن وجود دارد . تفاوت سبک معاصر این است. که مطابق با زمان است برخلاف سبک مدرن که براساس سبک دهه پنجاه تا کنون است. در سبک معاصر آزادی بیشتری دارد نسبت به سبک مدرن که براساس خطوط مدرنیته و مربعی است .

سبک ساحلی :

7در سبک ساحلی ، ویلا ها کنار دریا هستند و عناصر داخلی ویلا نشان دهنده سبک ساحلی است. محیط ساحلی نشادهنده شادی ، روشنایی خورشید ، آرامش بخش که با استفاده از رنگ های روشن می توان به این محیط آرام و روشن رسید. از جمله رنگ های آبی روشن ، سبز های گرفته شده از اقیانوس همراه با رنگ های خنثی و آرامش بخش می باشد. از عناصر دیگر می توان به چوب ، گل ، گیاه ، نور در ویلای ساحلی نام برد و. اما اگر شرایط خرید ویلای ساحلی را ندارید می توانید ویلای خود را با عناصر گفته شده طراحی کنید.

8سبک مدیترانه ای :در این سبک بیشتر از سبک ایتالیایی پیروی کرده و معمولا چشم اندازی از اقیانوس دارید. و همه ی عناصر مدیترانه ای جلوه ی یک زندگی ایده ال و شیک می دهد . معمولا درهای ویلا روبرو به دریاست و همچنین تراس که منظره دریا را نشان می دهد.

سبک سلطنتی هالیوود :

9این سبک یکی از محبوب ترین سبک هاست و در دههی 40 تا 90 محبوبیت زیادی داشت.  دارای جذاب ترین سبک های طراحی داخلی است. که عناصر هنر ، دکو و سیاه وسفید را باهم ترکیب کرده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت مجله

با عضویت در مجله تخصصی معماریِ استودیو طراحی پی، از جدیدترین مطالب مرتبط با طراحی با خبر شوید، بهترین های علوم مهندسی را بهتر بشناسید و اطلاعات خود را به روز نمایید.