طراحی ویلای شمال

طراحی ویلای شمال

طراح ویلای شمال

طراحی و ساخت ویلا در مناطق مختلف ایران انجام می شود که به جرات می توان گفت که شمال ایران محبوب ترین مکان برای سازندگان ویلا می باشد که افراد زیادی از سراسر ایران اقدام به خرید ویلاهای زیبا در مناطق خوش آب و هوای شمال کشور می کنند. در این مطلب به یررسی طراحی ویلای شمال پرداخته ایم که به شما عزیزان توصیه می کنم تا انتها ما را دنبال نمایید.

بررسی طراحی ویلای شمال

شمال ایران به خاطر وجود جنگل های بسیار سرسبز و سواحل دریای خزر به یکی از بهترین مناطق ایران برای ساخت ویلا تبدیل شده است که در سال های اخیر این امر رشد چشمگیری نیز داشته است و بسیاری از ساکنان غیر بومی نیز در سراسر استان های شمالی و حتی روستاهای حومه این استان ها اقدام احداث ویلا در طرح های مختلف نموده اند که البته گاهی این ساخت و ساز سبب آسیب به جنگل های شمال ایران نیز شده است اما به طور کلی ایجاد ویلاهای مختلف در شمال کمک زیادی به حضور گردشگر و همچنین رشد کسب و کارهای مختلف کرده است.

امروزه طراحی ویلای شمال توسط شرکت و مهندس های مختلف انجام می شود که هر کدام از آنها دارای خصوصیات مخصوص به خود می باشند. اگر شما نیز قصد ساخت و طراحی ویلا در شمال ایران را دارید حتما به طرح اولیه ویلا و همچنین مصالح به کار رفته توجه ویژه ای داشته باشید و مهم ترین توصیه ای که به شما عزیزان می توانیم داشته باشیم در مورد زمین های شمال است که حتما کاربری و سند زمین را با دقت بررسی نمایید تا دچار مشکل خاصی در این زمینه نشوید.

هزینه طراحی و ساخت ویلا در شمال

یکی دیگر از سوالات پرتکرار در زمینه ویلاهای شمال مربوط به قیمت و هزینه نهایی آنها می باشد که باید بگوییم این مورد کاملا بستگی به سرمایه و سلیقه شما خواهد داشت. تنوع قیمت ویلاهای شمال بسیار زیاد می باشد که شما با بررسی یک سری نکات باید بهترین انتخاب را انجام دهید. از مهم ترین مواردی که تاثیر مستقیم در قیمت طراحی و ساخت ویلا در شمال دارد باید به مواردی همچون متراژ زمین ،سبک طراحی ویلا ،محل قرار گرفتن ویلا ،ویو ویلا ،مصالح به کار رفته در آن و مسائل دیگر اشاره کنیم.

انواع طراحی ویلا در شمال

امروزه وجود طرح های متنوع در زمینه ویلا سبب شده است تا شاهد ساخت ویلا در سبک های مختلفی باشیم.
هر کدام مخصوص یک نوع سلیقه می باشد که در زیر به برخی از مهم ترین آنها اشاره کرده ایم.
البته این موضوع کاملا بستگی به سلیقه و همچنین بودجه شما دارد.

طراحی ویلا سنتی

وجود ویلا در طرح های مختلف باعث نشده است که طرفداران ویلا های سنتی کاهش یابد.این سبک از معماری طرفداران بسیار زیادی در ایران دارد. همچنان شاهد طراحی و ساخت ویلا در مدل سنتی در شمال کشورمان می باشیم.
مهم ترین ویژگی این نوع ویلا وجود نشانه هایی از گذشته و فرهنگ آن منطقه در طراحی می باشد.
در کنار آن باید به هزینه ارزان تر این سبک از ویلا نیز اشاره کنیم.

طراحی ویلا لاکچری و مدرن

یکی دیگر از مدل های پرطرفدار ویلا در میان ایرانیان مربوط به سبک لاکچری و مدرن می باشد که در مناطق مختلف شمال خصوصا در سواحل آن شاهد ساخت آن می باشیم. سبک طراحی و ساخت و ساز این ویلاها به صورت مدرن و امروزی می باشد .
معمولا هزینه ساخت آن نیز بالا می باشد و در طراحی آن به موارد مختلفی همچون نمای بیرونی ساختمان ،حیاط سازی و دکوراسیون داخلی توجه ویژه ای می شود.

طراحی ویلا مینیمال

یکی دیگر از سبک های جدید ویلا سازی که هنوز جای پیشرفت بیشتری در داخل کشور و مناطق شمالی را دارد.
طراحی ویلا در سبک مینیمال می باشد که در خارج از ایران علاقه مندان بسیار زیادی را پیدا کرده است.

سخن پایانی
در نهایت توصیه ای که به شما عزیزان داریم این است که طراحی ویلا نهایت دقت را داشته باشید.
همچنین به شرایط محیطی ،مصالح به کار رفته در ساخت ،توجه به استاندارد های مختلف طراحی و رنگ بندی توجه ویژه ای داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت مجله

با عضویت در مجله تخصصی معماریِ استودیو طراحی پی، از جدیدترین مطالب مرتبط با طراحی با خبر شوید، بهترین های علوم مهندسی را بهتر بشناسید و اطلاعات خود را به روز نمایید.