طراحی ویلای مدرن

طراحی ویلای مدرن

طراح ویلای مدرن

عدة زیادی از افراد هستند که علاقه دارند همراه با پیشرفت تکنولوژی، محیط زندگی آن‌ها نیز به‌روز شود، برخی از وسایل زندگی شروع کرده و آن‌ها را به‌روزرسانی می‌کنند. برخی دیگر هم علاوه بر وسایل، ویلا یا همان ساختمانی که در اوقات فراغت در آن به سر می‌برند را با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید به‌روز و تازه می‌کنند. طراحی ویلای مدرن برای این افراد مهم بوده و بودجة قابل‌توجهی برای آن در نظر می‌گیرند.

اصول طراحی ویلای مدرن

استفاده از خطوط ساده
در این طراحی بیشتر از حجم‌های مکعب و مستطیل یا خطوط ساده استفاده می‌کنند. استفاده از گچ‌بری‌های تزئینی یا خطوط منحنی در این مدل طراحی جایگاهی ندارد.
در این سبک مینیمالیسم و تکنولوژی بسیار مهم هستند وبا پیشرفت تکنولوژی اجزاء این ویلا نیز مدرن و جدید می‌شود.

رنگ‌ها

در طراحی مدرن استفاده از رنگ‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد برای مثال در نما از رنگ‌های خنثی با ترکیب چند رنگ براق و یا ساده استفاده می‌شود ازجمله این رنگ‌ها می‌توان به سفید، مشکی، نقره‌ای، خاکستری، کرم، قرمز، آلبالویی و غیره است، البته کارفرما یا صاحب ویلا می‌تواند هر رنگی که دوست دارد را انتخاب کند. شاید ترکیبی از رنگ‌های پاستلی را دوست داشته باشد.
در طراحی قسمت‌های داخلی ویلای مدرن سعی کنید از رنگ‌هایی استفاده کنید که مکمل یکدیگر باشند تا تعادل داخل ویلا حفظ شود.

نورپردازی ویلای مدرن

نورپردازی از جمله اصول مهمی است که طراح به آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهد در واقع طراح باید با خلاقیت خود نورهای مختلف را در فضاهای متفاوت از ویلا طراحی کند. مثلاً نورافکن‌های ریزودرشت نمای ویلا و تراس یا لوسترهای متناسب با فضای داخلی و نورهای مخفی داخل دیوارها همگی جزئی از نورپردازی‌های خلاق به شمار می‌روند.
هم چنین باید بدانید که چراغ‌ها و نورپردازی برای کارفرما از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که ویلا با نورپردازی می‌تواند جلوة دیگری پیدا کند و از نظر زیبایی تکمیل می‌شود که این گزینه منجر به بالارفتن قیمت ویلا خواهد شد.نظر خریدار را نیز به خود جلب می‌کند.

الگو و بافت

هر ویلایی با دکوراسیون متفاوتی که دارد می‌تواند یک الگو یا بافت منحصربه‌فردی را داشته باشد. هماهنگی کف‌پوش‌ها، دیوارها، تزئینات یا حتی سنگ‌ها می‌تواند یک بافت متمایز و زیبا را برای ویلای شما ایجاد کند، برای ویلای مدرن نیز بافت‌های متنوعی وجود دارد که کارفرما به سلیقه خود می‌تواند انواعی از آن‌ها را انتخاب کند.

پنجره‌ها

موقعیت پنجره‌ها علاوه بر نور گرفتن می‌توانند کامل‌کننده زیبایی ویلاها باشند مثلاً برای ویلای مدرن اکثراً پنجره‌ها از جنس شیشه با لبه‌های نازک آلومینیوم ساخته می‌شوند هم چنین یک ویلای لاکچری پنجره‌هایی دارد که از سقف تا کف امتداد یافته‌اند و می‌توانند نور خیره‌کننده‌ای را به داخل انتقال دهند. در شب‌ها نیز به علت بزرگ بودن پنجره‌ها از بیرون نمای ویلا با نورپردازی جلوه‌ای چشم‌نواز خواهد داشت.
درب‌های ورودی در ویلای مدرن معمولاً از جنس شیشه هستند و حالت پنجره دارند که این گزینه نیز در نورگیر بودن مؤثر است.

فضای ذخیره‌سازی

در ویلای مدرن از فضای ذخیره‌سازی برای انباری یا ذخیره وسایل استفاده می‌شود. اما این فضای ذخیره‌سازی کاملاً با ویلاهای دیگر متفاوت خواهد بود مثلاً ممکن است. شما جایی را مشاهده کنید که مانند دیوار است اما در اصل یک درب کشویی برای ذخیرة وسایل خواهد بود.

فضای داخلی ویلای مدرن

فضای داخلی این مدل از ویلاها اهمیت ویژه‌ای دارند برای مثال سقف آن‌ها بسیار بلند است. و همین عامل سبب بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا می‌شود، در ویلای مدرن با خیال راحت می‌توانید مبلمان و کتابخانه خود را قرار دهید .و اصلا نگران شلوغی و ازدحام نباشید چرا که وسایل خود را نشان نمی‌دهند. هم چنین در ویلای مدرن می‌توانید .به سلیقه خود از مبل‌های راحتی داخل تراس و یا تزئینات داخلی استفاده کنید تا ویلا نمای بهتری داشته باشد .و اقامتی لذت‌بخش را برای ساکنین فراهم کند.

طراحی اتاق‌خواب و میز ناهارخوری

در طراحی ویلای مدرن قسمتی مجزا برای قرارگرفتن میز و صندلی ناهارخوری در نظر گرفته می‌شود. که باید به‌اندازة آن توجه زیادی شود تا ساکنین با احساس راحتی در آن جا به غذا خوردن مشغول باشند. اتاق‌خواب نیز در این ویلاها به سبک مدرن طراحی می‌شود. اتاق‌ها حتماً دارای حمام و سرویس بهداشتی هستند. پنجره‌های بزرگ دارد و گاهی هم از وجود تراس برخوردار خواهد بود بعضی هم از وسایل ورزشی در قسمتی از اتاق استفاده می‌کنند.
در کل فضای اتاق‌خواب نباید تنگ و کوچک باشد به‌طوری‌که بتوان به‌راحتی تخت، آباژور و پاتخی را در آن قرارداد. افرادی که در اتاق‌خواب استراحت می‌کنند باید احساس راحتی داشته باشند. ازدحام و شلوغی ذهن آن‌ها را مشوش نکند. رنگ اتاق‌خواب باید خنثی باشد برای جلوگیری از بی‌روح شدن فضا می‌توانید از چند وسیلة تزئینی کوچک با رنگ‌های فانتزی در آن استفاده کنید.

طراحی آشپزخانه در ویلای مدرن

آشپزخانه از واجبات یک طراحی خوب و خلاقانه است می‌توانید فضای آشپزخانه را به‌صورت یک کانتر با صندلی‌های اپن طراحی کنید. و یا شاید بخواهید آشپزخانه‌ای با رنگ‌های خنثی و ساده داشته باشید. آشپزخانه ویلاهای مدرن اکثراً از کابینت‌های بدون دسته استفاده می‌شود. تا بتواند در عین سادگی زیبا باشد.

طراحی سرویس‌های بهداشتی

در طراحی ویلای مدرن سرویس‌های بهداشتی با رنگ‌های خنثی و یا سفید طراحی می‌شوند .تا نشان‌دهنده تمیزی و بزرگی سرویس باشند.در ویلاهای مدرن دوبلکس در هر طبقه یک سرویس به‌صورت مجزا طراحی می‌شود .تا ساکنین احساس راحتی داشته باشند. و اقامتی خوش را تجربه کنند.

سخن پایانی

در پایان باید بگوییم که هر چه طراحی ویلا لاکچری خلاقانه باشد، مشتریان بیشتری خواهد داشت و به قیمت‌های بیشتری به فروش می‌رسد. قیمت طراحی ویلا به سبک مدرن نیز متفاوت است. و حدوداً دو الی سه ماه زمان می‌برد چرا که در هر مرحله طراحی ابتدا باید کارفرما طرح را تأیید کند. و سپس طراح به مرحله بعدی برود. اما بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که در فصل بهار ساخت و ساز شروع شود چرا که این فصل شرایط آب و هوایی مساعدی دارد.هم‌چنین از تیم‌های طراحی حرفه‌ای و با تجربه استفاده کنید. تا از هدر رفتن وقت و هزینه پیشگیری شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت مجله

با عضویت در مجله تخصصی معماریِ استودیو طراحی پی، از جدیدترین مطالب مرتبط با طراحی با خبر شوید، بهترین های علوم مهندسی را بهتر بشناسید و اطلاعات خود را به روز نمایید.