طراحی ویلا در دماوند

طراحی ویلا در دماوند

طراحی ویلا در دماوند

توجه به طراحی ویلا در دماوند می‌تواند برای افراد شهرنشین به ویژه تهران و دیگر کلان شهرها که علاقه و قصد ساختن ویلا در دماوند را دارند مناسب باشد.

شهر دماوند یکی از شهرستان‌های استان تهران می‌باشد که فاصله‌ی ۷۰ کیلومتری با شهر تهران دارد. ویلا در دماوند جزء مناطق خوش آب و هوا، کوهستانی، خنک و خلوت می‌باشد که در فصل گرم سال مثل بهار و تابستان توجه تهرانی‌ها و مسافران را به خود جلب کرده است.

نکته دیگر که حائز اهمیت است زمین در دماوند می باشد، زیرا نسبت به دیگر مکان‌های تهران مثل لواسانات بسیار ارزان‌تر است.

اگر شما نیز قصد طراحی ویلا در دماوند را دارید توصیه می‌کنیم تا آخر مقاله همراه استودیو معماری p باشید. در این مقاله سعی کرده‌ایم به تمام سوالاتی که برای طراحی ویلا با آن مواجه می‌شوید پاسخ کامل دهیم.

طراحی ویلای مدرن در دماوند

طراحی کلی ویلای مدرن

برای طراحی ویلای مدرن در دماوند، فضاهای عمومی و خصوصی جهت استفاده بهتر و راحت‌تر مهمان از یک‌دیگر می بایست جدا شوند. اغلب اتاق مهمان در کنار آشپزخانه و در همکف ویلا طراحی می گردد، هم‌چنین یک درب آن که داخل آشپزخانه است به فضای اطراف حیاط و استخر راه دارد.

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌تواند امنیت و آسایش افراد را فراهم کند، سیستم‌های مدرن همانند درب، دزدگیر، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نوین می‌باشد.

در طراحی ویلای مدرن سعی کرده‌ایم که با طراحی پنجره‌های قدی بسیار بزرگ به طرف باغ و هم‌چنین استفاده از سقف‌های بلند و معماری دوبلکس به طراحی داخلی ویلای مدرن در دماوند کمک کنیم.

عملکرد در طراحی ویلای مدرن

باید قبل از شروع طراحی یک ویلای مدرن در دماوند مشخص کنید که به طور دقیق به چه فضا و مکان‌هایی نیاز دارید و طبق آن عمل کنید، زیرا وقتی می‌توان یک ویلای مدرن را موفق دانست که فضای آن طبق سلیقه و نیازهای کاربران باشد. زیبایی و طراحی ساختمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که در درجه دوم قرار می‌گیرد.

انتخاب صحیح رنگ‌ها در طراحی ویلای مدرن

در طراحی ویلای مدرن در دماوند اغلب از رنگ‌های روشن و خنثی مانند قرمز آلبالویی، نقره‌ای، خاکستری، نارنجی، کرم، ذغالی، مشکی، سفید، نقره‌ای و دیگر رنگ‌ها می‌توان استفاده کرد.

ویلای مدرن سازگار با محیط‌ زیست

این سبک از طراحی ویلای مدرن در دماوند با محیط زیست سازگار می‌باشد و توجه زیادی به انرژی در کارایی محیطی دارد.

سبک طراحی ویلای مدرن توجه بسیار زیادی به انرژی در ساختمان و بهره‌وری محیطی دارد. مصرف صحیح جریان هوا، باعث شده است که صرفه جویی در مصرف آب، کاهش انرژی و روشنایی کم‌تر شود.

نور پردازی

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی ویلای مدرن در دماوند توجه کردن به نورپردازی است.

به دلیل استفاده از محوطه‌های بزرگ در ویلای مدرن استفاده کردن از انواع چراغ‌های مختلف همانند چراغ‌های سقفی یا دیواری و هم‌چنین نورهای نقطه‌ای در طراحی ویلاهای مدرن در دماوند توصیه می‌شود. این سبک از ویلاها مورداستقبال زیاد طراحان و معماران قرار گرفته است.

طراحی ویلای کلاسیک در دماوند

طراحان و معماران برای طراحی ویلای کلاسیک در دماوند از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند. این ویلای لوکس از شیشه‌های بسیار بزرگ رنگ آمیزی شده، طراحی شده است و سبک و ظرافت ویژه‌ای به ویلا می‌بخشد. در محوطه‌ی این ویلا پر از منظره‌های زیبا می‌باشد و با ویلای کلاسیک حس قدیمی و اشرافیتی را تجربه خواهید کرد.

اصول و معیارهای طراحی ویلای کلاسیک

طراحی ویلای کلاسیک می‌تواند هزینه‌ی بیشتری داشته باشد که برای کاهش این هزینه‌ها می‌توان از متریال سیمان سفید استفاده کرد.

ویلای کلاسیک از لحاظ معماری به باغ‌ها و خانه‌های اصیل ایرانی مشابه است، همین‌طور طراحی کلاسیک بیشتر تجملاتی می‌باشد.

 

ویژگی‌های طراحی ویلای کلاسیک

یکی از ویژگی‌های طراحی ویلای کلاسیک استفاده از ستون در قسمت جلویی این ویلاها می‌باشد که به آن نمای خاصی می‌بخشد.

ویلای کلاسیک دارای پشت بام‌های شیب‌دار می‌باشد و چندین خوابگاه در آن‌ها طراحی شده است. آشپزخانه‌ها، اتاق‌های نهارخوری و اتاق نشیمن در طراحی ویلای کلاسیک نقش مهمی دارد.

  • نورپردازی
  • استفاده کردن از آباژور و چراغ خواب، لوسترهای بسیار بزرگ برای نورپردازی ویلای کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سقف بنا
  • در طراحی ویلای کلاسیک از سقف‌هایی با ارتفاع بسیار زیاد استفاده می‌شود و استفاده از سیستم سرمایشی و گرمایشی به دلیل ارتفاع بسیار بالای ویلای کلاسیک ممکن نیست به همین ترتیب از فن‌های مناسب در سقف استفاده می‌شود.
  • کف پوش‌ها
  • برای طراحی و ساخت کف پوش‌ها به سبک کلاسیک، از سنگ‌ و چوب‌های طبیعی استفاده می‌کنند زیرا حس زندگی و نشاط به انسان دست می‌دهد.

 

طراحی و ساخت ویلا در دماوند

طراحی و ساخت ویلا در دماوند نسبت به لواسانات دارای پوشش گیاهی بیشتری است. این شهر دارای منطقه‌های کوهپایه‌ای است و هنوز آن‌قدر در آن ویلا ساخته نشده است که شهر شلوغ شود.

معماران برای ساخت ویلا بیشتر اطراف شهر را انتخاب می‌کنند، زیرا فاصله آن به مرکز شهر بسیار کم‌تر است و هم‌چنین منطقه‌ای بدون ترافیک دارد.

علاوه بر مساحت ملک باید مناطقی را برای ساخت ویلا انتخاب کرد که اطراف شهر دماوند باشد، زیرا از لحاظ قیمت بسیار مناسب‌تر از جاهای دیگر است.

 

ساخت ویلا در دماوند

زمین مناسب

یکی دیگر از نکاتی که برای ساخت ویلا در دماوند باید در نظر گرفت زمین مناسب می‌باشد که این زمین باید ویژگی‌های بسیاری داشته باشد از جمله:

زمین‌هایی که انتخاب می‌شود باید داخل بافت اصلی شهر دماوند باشد و ربطی به مرکز شهر دماوند ندارد.

مورد دوم این‌که حتما مطمئن شوید زمینی که برای ساخت ویلا انتخاب می‌کنید دسترسی خوبی به شهر دارد و هم‌چنین خارج بافت یا داخل بافت می‌باشد.

در آخر باید زمین شما شامل امکاناتی همانند آب و برق و گاز باشد، اگر به سختی می‌توانید این امکانات را فراهم کنید یعنی این زمین مناسب ویلا نیست و باید به دنبال زمین مناسب‌تری باشید.

مهندس مناسب پروژه

بعد از انتخاب زمین مناسب وقت آن رسیده است که یک مهندس پروژه‌ای برای ساخت ویلا انتخاب کنید. پیشنهاد ما مهندسان جوان می‌باشد که ایده‌های خلاقلانه، ابتکارآمیز و بهتری برای ساخت ویلا دارند.

نقشه ساخت ویلا

در مرحله بعدی باید یک نقشه مناسب برای ویلا و هم‌چنین مجوزهایی که در ساخت ویلا نیاز می‌باشد تهیه کنید. همین‌طور یک پیمانکار برای پروژه‌ی ساخت ویلا انتخاب کنید و قرارداد ببندید، سپس ساخت ویلا در دماوند را آغاز کنید.

سخن پایانی

امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار بگیرد و برای طراحی و ساخت ویلای مدرن و کلاسیک در دماوند به شما کمک کند، شما هم‌چنین می‌توانید بهترین ویلاهای شیک، لاکچری مدرن و کلاسیک را از مجموعه مشاورین استودیو معماری p درخواست کنید.

 

سوالات متداول

طراحی ویلا در دماوند جهت ساخت و ساز از چه مزیت‌هایی برخوردار می‌باشد؟

ساخت ویلا در دماوند از جمله مناطق بکر و خوش آب و هوای کوهستانی می‌باشد که توجه افراد را به خود جلب کرده است هم‌چنین زمین در این مناطق نسبت به دیگر مناطق تهران همانند لواسانات بسیار ارزان‌تر می‌باشد.

طراحی ویلای مدرن در دماوند دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

در طراحی داخلی ویلای مدرن می‌توان  با ساخت پنجره‌های قدی خیلی بزرگ به طرف باغ و هم‌چنین استفاده از سقف‌های بلند و معماری دوبلکس به زیباتر شدن ویلای مدرن کمک کرد.

مهم‌ترین فاکتور ویلای مدرن نصب دزدگیر می‌باشد که امنیت را برای ساکنین فراهم می‌کند و هم‌چنین دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب می‌باشد.

 

طراحی ویلای کلاسیک در دماوند دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

ویلای کلاسیک بیشتر دارای نمای سنتی می‌باشد و در محوطه‌ی این ویلا پر از منظره‌های زیبا است. از آن‌جایی که این ویلا دارای ستون‌های بلند می‌باشد شما حس قدیمی و اشرافیتی را تجربه خواهید کرد.

برای طراحی سبک کلاسیک از سنگ و چوب‌های طبیعی استفاده می‌کنند، زیرا بیشتر حس زندگی و نشاط به انسان دست می‌دهد.

برای ساخت ویلا در دماوند به چه نکاتی باید توجه کرد؟

یکی از نکاتی که برای ساخت ویلا باید به آن دقت کرد زمین مناسب می‌باشد باید زمین شما در اطراف شهر باشد و هم‌چنین دارای آب و برق و گاز باشد.

برای ساخت ویلا باید نقشه‌ای طراحی کنید که دارای مجوزهای لازم باشد و در آخر از مهندسان جوان که ایده‌های خلاقانه و بهتری دارند استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت مجله

با عضویت در مجله تخصصی معماریِ استودیو طراحی پی، از جدیدترین مطالب مرتبط با طراحی با خبر شوید، بهترین های علوم مهندسی را بهتر بشناسید و اطلاعات خود را به روز نمایید.