طراحی ویلا در نوشهر

طراحی ویلا در نوشهر

طراحی ویلا در نوشهر

یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری طراحی ویلا در نوشهر و ویلاسازی است. نوشهر انواع ویلاهای جنگلی، شهرکی و ساحلی را خواهد داشت ، در ابتدا باید بدانید که قبل از اقدام برای ساخت ویلا باید یک برآورد هزینه انجام دهید، هزینه‌ای که برای ویلای جنگلی در نظر گرفته می‌شود با هزینه‌ای که برای ویلای ساحلی در نظر می‌گیرند متفاوت است، نوشهر از جمله قطب‌های گردشگری مهم در شمال کشور است که هرساله مسافران زیادی به آن جا سفر می‌کنند، ویلاسازی در این شهر رونق بسیار زیادی پیدا کرده به‌نحوی‌که می‌توانید در آنجا برای ساخت ویلا اقدام کنید و سپس آن را برای تالارهای پذیرایی یا آتلیه‌ها یا مکان‌هایی برای گذراندن اوقات فراغت مسافران، کرایه بدهید این کار باعث کسب سود زیادی می‌شود.

نوشهر دارای تنوع جغرافیایی متعادلی بوده و همین عامل باعث وجود سه مدل مرسوم ویلا در این شهر شده است:

طراحی ویلای جنگلی

نوشهر از جنگل‌های زیبایی تشکیل شده است که دارای هوایی مطبوع و دلپذیر و آبشارهای زیبا برای گذراندن اوقات فراغت و تفریحگاه‌های سرگرم‌کننده است، طراحی ویلای جنگلی یک طراح حرفه‌ای را می‌طلبد که با بهره‌گیری از استعدادهای خود بتواند خلاقیت زیادی را به خرج دهد، هم چنین ویلاهای جنگلی در فصل سرد سال سیستم گرم‌کننده قدرتمندی را باید داشته باشند، در هنگام طراحی ویلای جنگلی طراح باید به این موردتوجه زیادی کند.

طراحی ویلا در نوشهر
طراحی ویلا در نوشهر

یکی از سبک‌هایی که در طراحی ویلاهای جنگلی کاربرد دارد سبک روستیک یا همان سبک‌های روستایی است در طراحی این سبک‌ها از سنگ و چوب استفاده می‌شود تا بنا هماهنگی بیشتری با فضای جنگل پیدا کند هم چنین به علت سرمای هوا در این مناطق از رنگ‌های گرم در نما استفاده زیادی می‌شود، جنگل چشم‌انداز زیبایی دارد به‌خصوص اگر در کوهپایه‌های نوشهر قرار داشته باشد، طراح می‌تواند پنجره‌های سراسری طراحی کند تا ساکنین بتواند به زیبایی هرچه تمام در فصلی گرم داخل ویلا به تماشای جنگل بپردازند، این ترتس ها مکان‌های مناسبی برای گرفتن حمام آفتاب نیز هستند.

بارندگی در نوشهر زیاد است و برای جلوگیری از هدررفتن هزینه‌ها بهتر است در طراحی ویلا مصالح مقاومی انتخاب شود و ترجیحاً سقف به‌صورت شیب‌دار و یا دارای شیروانی ساخته شود، برای یک طراح هدف کارفرما از ساخت ویلا مهم است، اگر هدف از ساختن ویلای جنگلی استفاده و لذت بردن خانواده خود فرد است. یک ویلای کوچک نقلی خوش‌ساخت این نیاز را فراهم می‌کند. اما اگر هدف کرایه دادن ویلای جنگلی برای مصارف مختلف است طراح می‌تواند به‌صورت های دوبلکس و سبک‌های زیبا و فانتزی یا کلاسیک این طراحی را انجام دهد.

ویلاهای ساحلی نوشهر

بندر نوشهر یک بندر تجاری است و علاوه‌ بر آن نوشهر دارای سواحل زیبایی برای داشتن ویلا بوده، طراح باید به هوای شرجی ساحل نوشهر اهمیت زیادی بدهد و سیستم خنک‌کننده ویلا را برای فصل تابستان قدرتمند طراحی کند، طراحی ویلا کاملاً سلیقه‌ای است اما ویلاهای کلاسیک به علت داشتن شکوه و عظمت برای مناطق ساحلی طرف‌داران ویژه‌ای دارند، دیوارهای ویلای ساحلی باید عایق رطوبت باشند تا مصالح در مدت  فرسوده و غیر قابل‌استفاده نشوند، طراح با استعداد می‌تواند اتاق‌خواب‌های ویلا را با چشم‌انداز دریا طراحی کند تا احساس بهتری برای ساکنین ایجاد شود، هم چنین در ساحل پی‌ریزی ویلا باید مهم باشد تا جایگاه ویلا در خاک سست ساحل محکم شود.

طراحی ویلا در نوشهر
طراحی ویلا در نوشهر

در طراحی ویلاهای ساحلی بد نیست این را هم بدانیم…

در طراحی ویلای ساحلی زیاد نباید به فضای سبز اختصاص داد چرا که خاک ساحل خاک مناسبی برای تنوع و پرورش گل‌وگیاه نیست، در نتیجه در ویلاهای ساحلی نمای ویلا باید ظاهر زیبایی داشته باشد تا کمبود فضای سبز جبران شود. ویلاهای ساحلی برای کرایه دادن به آتلیه‌ها بسیار مناسب هستند و طراحان باید سعی کنند ویلا را به زیباترین شکل ممکن طراحی کنند. افرادی که در بندر نوشهر صاحب ویلا می‌شوند به آن‌ها کارت مرزنشینی داده می‌شود تا بتوانند از مزایای بازار آزاد بهترین استفاده را ببرند و این عامل سبب شده نوشهر متقاضیان زیادی برای طراحی  و ساخت ویلا داشته باشد.

طراحی ویلا داخل شهرک

در طراحی این سبک از ویلا دست طراح کاملاً باز است فضای شهرک آب‌وهوای معتدلی دارد و طراح می‌تواند به هر سبکی که کارفرما دستور بدهد ویلا را طراحی کند از طرفی اکثر شهرک‌ها دارای نگهبان هستند و لازم نیست هزینه اضافی برای ساختن ساختمان نگهبان در داخل ویلا صورت بگیرد، ویلاهای شهرک‌های نوشهر دارای دسترسی خوب و معمولاً آنتن‌دهی مناسب برای تلفن و اینترنت هستند، طراح به این گزینه باید برای طراحی اتاق کار و مطالعه اهمیت زیادی بدهد.

برآورد هزینه طراحی ویلا در نوشهر

شاید برایتان سؤال باید که هزینه طراحی ویلا در نوشهر چقدر است، اما باید بدانید که طراحی ویلا در نوشهر رونق زیادی دارد، این شهر به دلیل گردشگری بودن مسافران زیادی را می‌طلبد عده‌ای از افراد برای کسب سود از اجاره دادن ویلا خواهان طراحی آن در نوشهر هستند، هزینه طراحی ویلا متفاوت خواهد بود بسته به این‌که ویلا به چه سبکی طراحی شود، لوکس یا فوق لوکس باشد، دارای باغ مجزا یا استخر باشد و غیره هم چنین طراحان این منطقه بسیار خبره هستند و هرچقدر که هزینه کنید همان اندازه بهره می‌برید و یک طراحی جامع و کامل از پلان‌های مختلف ویلا را تحویل می‌گیرید.

زمان طراحی ویلا چقدر است؟

طراحی ویلا در نوشهر بستگی به شرایط مختلفی دارد اما به‌ طور کلی، طراحی حرفه ای به شکل کامل (طراحی نما، محوطه، داخلی و نشقه های سازه ای) حدود دو تا سه ماه زمان می‌برد که در هر مرحله طرح به کارفرما نشان داده می‌شود و در صورت تأیید به مرحله بعدی انتقال پیدا می‌کند.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم طراحی در نوشهر سبک‌ها و قیمت‌های متفاوتی دارد و در زمان‌های مختلفی انجام می‌پذیرد اما به علت بارانی بودن این شهر بهتر است طراحی در بهار تمام شود تا ساخت‌وساز ویلا شروع گردد و هم چنین طراحی باید طوری باشد که نیروهای متخصص در زمان‌های موردنیاز در دسترس باشند تا فرایند ساخت زمان زیادی طول نکشد، نوشهر شهر زیبایی است که طرف‌داران زیادی دارد و امروزه به دلیل کارت مرزنشینی عدة زیادی خواهان داشتن ویلا در این شهر هستند.

البته باید بعد از درنظرگرفتن هدف خود از داشتن ویلا طراح حرفه‌ای را پیدا کنید و طرح موردنظر خود را با او در میان بگذارید و طراح نیز حتماً در هر مرحله با معمار پروژه برای مشورت و کمک‌گرفتن در ارتباط باشد.به طور کلی ارتباط با معمار باعث بهتر شدن هرچه‌تمام‌تر پروژه می‌شود.و از هدر رفتن هزینه‌ها جلوگیری خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت مجله

با عضویت در مجله تخصصی معماریِ استودیو طراحی پی، از جدیدترین مطالب مرتبط با طراحی با خبر شوید، بهترین های علوم مهندسی را بهتر بشناسید و اطلاعات خود را به روز نمایید.