طراحی ویلا در ولنجک

طراحی ویلا در ولنجک

طراح ویلا در ولنجک

ولنجک منطقه‌ای در شمال تهران است و با کوه به بن‌بست ختم می‌شود. داشتن ویلا با چشم‌انداز کوه یکی از ایده‌آل‌های عموم مردم تهران است. این منطقه از قدیم محبوب فرماندهان ایرانی بوده و شکارگاه موردعلاقه قاجاریان محسوب می‌شده. ولنجک، دهی بود در شمال غربی امامزاده صالح با 80 نفر سکنه که همگی سادات بودند. و شغلشان باغبانی و زراعت بود. این منطقه از قدیم خطه سرسبز و خوش آب‌وهوایی بود که با توچال همسایه است. امروزه ساکنین این مکان به‌راحتی می‌توانند به تله‌کابین توچال و مکان‌های تفریحی آنجا دسترسی داشته باشند.
بام تهران نیز در نزدیکی همین منطقه است و به‌راحتی می‌توانید. از ویلای خود برای قدم‌زدن و گشت‌وگذار در بولوارهای آن بروید. بام تهران چشم‌انداز ویژه‌ای دارد و به معنای کامل تهران زیر پای شما خواهد بود. انتخاب این مناطق برای داشتن ویلا از مزایای ویژه‌ای برخوردار است. مثلاً این‌که تهران هوای آلوده‌ای دارد ولی ولنجک منطقه یک بوده و به دلیل پوشش گیاهی مناسب آب‌وهوای معتدل و دلپذیری دارد. و ازآن‌گذشته این منطقه در خود شهر تهران قرار دارد و دسترسی مناسبی برای امور روزمره و رسیدگی به شغل افراد خواهد داشت.

بنابراین دیگر لازم نیست مردم خسته از شلوغی‌های تهران، آخر هفته‌ها یا تعطیلات مسافت طولانی را طی کنند. تا به ویلای خود برسند. بدین ترتیب در وقت و هزینه نیز صرفه‌جویی می‌شود و هم چنین داشتن ویلا در چنین منطقه‌ای صرفه اقتصادی زیادی دارد و افراد زیادی هستند. که تمایل به خرید ویلا در ولنجک دارند. پس با طراحی و خرید ویلا در ولنجک چه برای کرایه دادن چه برای مصارف خانوادگی ضرر نمی‌کنید.
یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شمال تهران تله‌کابین توچال است. که حتی از شهرهای دیگر نیز گردشگران برای مشاهده این جاذبه به تهران سفر می‌کنند. پس این منطقه در تهران به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل شده است. که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری پرسود رویش حساب کنید.

نکات مهم طراحی ویلا در ولنجک

پلان ویلا
از جمله مراحل پررنگ و با اهمیت در طراحی ویلا، پلان آن است. طراح به‌خوبی می‌داند که پلان باید تمامی مکان‌های موردنیاز ساکنین را در خود جای دهد، در ابتدا دست طراح باز است و می‌تواند پلان را طوری طراحی کند تا بتوان یک دکوراسیون خیره‌کننده برای فضای داخل ویلا اجرا کرد. پلان ویلای دوبلکس و تریبلکس از چند مرحله تشکیل می‌شود و برای هر طبقه به‌صورت جدا از هم انجام می‌شود هم چنین در ولنجک به علت بودن در ارتفاع و داشتن آب‌وهوایی مطبوع و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، ویلای تریبلکس و یا دوبلکس بسیار توصیه می‌شود چراکه از پنجره‌های آن در طبقات بالا می‌توان در این ارتفاع چشم‌انداز تازه‌ای از شهر را مشاهده کرد.

کارکرد فضاهای مختلف

یک طراح حرفه‌ای و با تجربه می‌تواند از کمترین فضا بهترین استفاده را ببرد. این طراح می‌تواند در ابعاد کوچک تمامی مکان‌های موردنیاز ساکنین را طراحی کند به‌قول‌معروف با یک تیر چند نشان بزند. مثلاً در حیاط ویلا درختان میوه قرار داشته باشد تا علاوه بر سرسبز شدن فضا، میوه نیز برای ساکنین بدهد و یا در یک تراس استخر کوچکی طراحی شود و در قسمت دیگر تراس مبلمان‌های راحتی برای نشستن و لذت بردن از منظره طراحی کند.

لوکس بودن ویلا

ولنجک منطقه‌ای است که به علت داشتن مزایای زیاد قیمت زمین‌هایش بسیار بالا خواهد بود معمولاً اقشار پردرآمد جامعه می‌توانند در این منطقه اقدام به طراحی و ساخت ویلا کنند. لوکس بودن ویلا در ولنجک خریداران بیشتری را سمت خود می‌کشاند. برای این کار طراح باید ویژگی را در ویلا بگنجاند که ویلاهای دیگر کمتر این ویژگی را دارا هستند برای مثال بودن استخرهای لاکچری در ویلا، آلاچیق و فضای سبز لوکس در محوطه، وجود آب‌نماها و سایر تزئینات.

ویلای نیم دوبلکس یا نیم فلت

این مدل ویلاها از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند، چراکه از کمترین مکان بیشترین استفاده به عمل می‌آید در این ویلاها طبقة دوم به‌صورت مجزا وجود ندارد و می‌توان برای این طبقه عنوان نیم فلت را قرار دارد. افرادی که به علت گران بودن زمین در ولنجک توانایی خرید زمین‌های وسیع را ندارند اما علاقه زیادی به داشتن ویلا در ولنجک دارند این گزینه می‌تواند کمک بسیاری به آنها کند. هم چنین ویلای نیم دوبلکس در ارتفاعات می‌تواند یک چشم‌انداز فوق‌العاده خلق کند.

نمای ویلا

ولنجک سرشار از خانه‌های ویلایی شیک و مدرن است. نمای ویلا در این منطقه می‌تواند کمک‌کننده خوبی برای فروش ویلا باشد. سبک ویلاها متنوع است و ممکن است به سبک مدرن یا کلاسیک باشد اما این نکته را باید بدانید که نما در هر دو سبک می‌تواند به بسیار زیبا و خیره‌کننده باشد.
مثلاً در ویلاهای کلاسیک اکثراً نما سنگی بوده و از کتیبه‌ها یا ستون‌های بلند سنگی استفاده زیادی می‌شود، تقارن در این سبک ممکن است باعث قرارگرفتن دو شی یکسان برای زیبایی بیشتر در دو سمت درب ورودی ویلا شود. یا در ویلاهای مدرن نما از پنجره‌های سرتاسری شیشه‌ای به وجود می‌آید که کاملاً نورگیر بوده و در شب نیز می‌توان به با یک نورپردازی زیبا بسیار خیره‌کننده باشد.
نورپردازی ویلا اگر به صورتی خلاقانه صورت بگیرد به زیبایی آن افزون می‌کند مثلاً در نما می‌توان از تک چراغ‌ها یا چراغ‌های مخفی در سقف و دیوار برای افزایش شکوه و جلال ویلا استفاده کرد. نورپردازی داخل ویلا نیز متناسب با سبک ویلا صورت می‌گیرد برای مثال در سبک‌های سنتی از لوسترهای شلوغ و عظیم استفاده خواهد شد تا زیبایی ویلا دوچندان شود.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم ولنجک منطقه‌ای بسیار ایده‌آل برای داشتن ویلا خواهد بود. که اگر تصمیم به طراحی و ساخت در این منطقه گرفتید. حتماً طراحی را به تیم متخصص بسپارید. تا از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شود، حتماً به طراح بگویید که طراحی طوری صورت بگیرد .که در زمان‌های موردنیاز نیروی متخصص در دسترس باشد.تا طولانی شدن روند کار جلوگیری شود. قیمت طراحی نیز بسته به نوع طراحی و ابعاد زمین متفاوت است. اما شما می‌توانید. با یک برنامه‌ریزی منظم و انتخاب طراح درست از هدررفتن هزینه جلوگیری کنید. قبل از اقدام به طراحی ویلا حتماً نکاتی که گفتیم را مطالعه کنید تا از ضرر و زیان‌های احتمالی پیشگیری به عمل آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت مجله

با عضویت در مجله تخصصی معماریِ استودیو طراحی پی، از جدیدترین مطالب مرتبط با طراحی با خبر شوید، بهترین های علوم مهندسی را بهتر بشناسید و اطلاعات خود را به روز نمایید.