مراحل طراحی ساخت ویلا

مراحل طراحی ساخت ویلا

اصول و مراحل طراحی ساخت ویلا

طراحی ویلا عاملی است که باعث رفاه ، آسایش و ایجاد محیطی آرام در ویلا می شود. اما این فرایند باید توسط متخصصین دراین زمینه انجام شود این افراد باتجربه که سابقه کار درخشان دارند و جزئیات را بخوبی می شناسند و هزینه را برآورد می کنند و از چگونگی کار باخبر هستند. ما به شما عزیزانی که قصد طراحی ویلا دارید اینجامی استودیو پی p را توصیه می کنیم که از همه لحاظ از جمله تجربه ، دقت در برآورد هزینه ، جزئیات کار ، زبانزد است.

ما در بحث طراحی می توانیم به سبک های طراحی ویلا اشاره کنیم . برای مثال سبک لاکچری ، معاصر، نئو ویکتوریا ، سبک مدرن ، سبک نئوکلاسیک ، سبک مدیترانه ای ، سبک کلاسیک
و اما ازبین انواع سبک ها ، سبک طراحی ویلا پرطرفدارترین و معمول ترین انتخاب سازندگان بوده است .
یکی از این اصول طراحی توجه به بافت ، اقلیم ، آب وهوا است . قبل از انتخاب متخصص بهتر است نوع سبک مورد نظر را نتخاب کنید .طراحان باید به همه ی این سبک ها مسلط باشند.

سبک مدرن

در سبک مدرن مهم ترین عنصر آن سادگیست که همه متخصصین طراحی از جمله استودیو پی آن را به خوبی می دانند. ئر این سبک تجملات معنایی ندارد و مصالح هم از مواد اقلیم آن منطقه است تنها جایی برای گذراندن اوقاتی خوش وپر از آرامش است و ترکیبی از رنگ های صحیح و ملیح و رنگ پاستلی البته ترکیب رنگ ها می تواند به دلخواه مالک خانه باشد بنابراین سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که متناسب و مکمل همدیگر هستند بهتر است از پالت رنگی استفاده کنید در طراحی مدرن معمولا ترکیب رنگ های سفید و خاکستری تیره ، سفید و آبی کاربنی ، سفید و نقره ای ، کرمی روشن و قهوه ای بنابراین می توانید از رنگ هایی استفاده کنید که احساس خوبی در شما ایجاد می کند.

نورپردازی

ویلاهایی که بهترین نورپردازی را دارند ظاهری شفاف و سبک دارند و در ویلاهای مدرن و لاکچری این اصل بخوبی رعایت شده است . یک طراح باتجربه بخوبی می داند نورپردازی تا چه اندازه تاثیر گذار است و در کدام قسمت ویلا چه سبکی از نور را باید استفاده کند .
از جمله اصول طراحی ویلا می توان به نورهای کوچک و بزرگ ، نورهای مخفی در دیواره بیرونی ، چراغ دیواری ، چراغ های کم نور رنگی که در تراس نصب می شود .

الگوها و بافت ها

در دکوراسیون داخلی باتوجه به بافت شیشه ، سنگ ، فلز ، چوب و ترکیبی از آنها استفاده می شود همچنین از الگوها و بافت ها در دکوراسیون داخلی می توان به کفپوش ، لوازم تزئینی ، دیوارکوب ها که اگر به صورت منحصر به فرد انتخاب شود جذابیت آن را دوچندان می کند.

پنجره ها

و اما یکی دیگر از مهم ترین اصول طراحی ، پنجره ها و نحوه قرار گیری پنجره هاست . امروزه طرح های مختلف پنجره در نمای بیرونی ویلا وجود دارد که می توانید به سلیقه خود انتخاب کنید . در ویلاهای مدرن و لاکچری معمولا از پنجره های شیشه ای با قاب آلومینیومی وباریک استفاده می شود و اما در شمال برای پنجره ها از چوب استفاده می شود و اگر از پنجره های جدید و خلاقانه بسازید ویلا چشمگیر تر می شود. شما می توانید از طرح پنجره های سقفی برای نورپردازی طبیعی داخل خانه استفاده کنید و همچنین می توانید از پنجره های دیواری یا پنجره های بزرگ و وسیع استفاده کنید

فضاسازی در ویلا

و فضاسازی بهینه در ویلا اصل دیگر در ویلاست . فضاسازی مربوط به مواردی چون کمد لباس ، کابینت آشپزخانه ، کتابخانه ، درایور و انباری که برای نگهداری لوازم خانه ساخته می شود در همه ی این موارد خلاقیت و بهینگی فضا عامل طراحی عالی در ویلا است.

ویلا سبک مدرن

در ویلاهای سبک مدرن ، فضای بیشتری برای ساکنان وجود دارد و دارای سقف های بلند و فضای داخل ویلا با لوازم ضروری و ساده تزئین شده است و هیچگونه شلوغی و ازدحام در آن وجود ندارد و فضای آزادتری دارد . در ویلاهای مدرن می توانید از انواع مبلمان پارچه ای ، چوبی ، فلزی ، پلاستیکی در ویلاهای مدرن استفاده کرد در ویلای مدرن نیاز به لوازم گران قیمت نیست شما می توانید با خرید لوازم ساده اما شیک ویلایتان را تزئین کنید. همچنین می توانید از لوازم تزئنی ازجمله قفسه ها ، گلدان ها ، صندلی راحتی و چوبی در تراس ، کتابخانه ، دیوارکوب ها و محوطه سازی برای شیک و زیباکردن ویلا استفاده کنید .

طراحی اتاق

ازجمله اصول دیگر در طراحی ویلا ، طراحی اتاق خواب است . اتاق خواب جایی برای استراحت و خوابیدن بنابراین باید تمام امکانات رفاهی در آن موجود باشد . مواردی چون لامپ کم نور ، پنجره دلباز رو به آفتاب ، لامپ های مخفی ، تخت راحتی ، حمام و سرویس اختصاصی ، وسایل گرمایشی سرمایشی مناسب ، مبلمان راحتی از جمله لوازم داخل اتاق است که باید به بهترین شکل ممکن نصب و طراحی شود . اما در برخی از ویلاهای لاکچری در اتاق خواب استخر ، جکوزی ، تراس و در بعضی مواقع باشگاه خانگی به اتاق خواب راه دارد .

طراحی اشپزخانه

درئآشپزخانه معمولا طرح های مختلفی دارد . آشپزخانه در طراحی مدرن به این گونه است که یک کانتر است و از مصالح خوب استفاده می شود . آشپزخانه اپن دار هم طرفداران خود را دارد .

طراحی حمام و سرویس بهداشتی

در اکثرویلاهای لاکچری در هرطبقه از ویلا سرویس بهداشتی و حمام موجود است مانند ویلای تریپلکس و دوبلکس . در این قسمت از ویلا می توان از رنگ های سفید ، سبز ، تیره، بژ استفاده کرد . و می توان از نمای شیشه ای ، کاشی سرامیکی ، کابینت به رنگ روشن استفاده کنید.

استودیو پی به همه ی این اصول مسلط هستند و داشتن تجربه و دانش شاخصه ی متخصصین استدیو پی است .

پلان

یکی از پراهمیت ترین بخش های طراحی ویلا پلان است. که درحین حال باید به مواردی همچون نورگیری ، تهویه ، عملکرد ، اقلیم ، استفاده بهینه از فضا توجه کرد در طراحی پلان مواردی گون فضاسازی اتاق نشیمن ، آشپزخانه و هماهنگی بین فضای داخلی و خارجی بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت مجله

با عضویت در مجله تخصصی معماریِ استودیو طراحی پی، از جدیدترین مطالب مرتبط با طراحی با خبر شوید، بهترین های علوم مهندسی را بهتر بشناسید و اطلاعات خود را به روز نمایید.