طراحی برج در ترکیه

طراحی برج در ترکیه

طراحی برج در ترکیه

     مدت زمانی است که به نسل ساختمان‌هایی با ارتفاع بلند و شکیل ورود کرده‌ایم. ساختمان‌هایی که در کنار دیدنی‌ها و اماکن تاریخی می‌توانند تناقض زیبایی را به وجود آورند. سازه‌ها و ساختمان‌هایی عظیم با وسعت زیاد را تقریباً در تمامی کشورهای توسعه‌یافته می‌توان یافت. ولی دیگر همانند گذشته معماران و طراحان ساختمان به دنبال وسعت زیاد و پهنای ساختمان نیستند و بیشتر به ارتفاع اهمیت می‌دهند. در طراحی برج آنها دو نکته به‌خوبی قابل‌مشاهده است: ثروت و نوآوری.

همچنین این نکته نیز لازم به ذکر است که برای این ساختمان‌ها و برج‌های بلند شورا و زیستگاه‌های شهری به وجود آمده‌اند که این برج‌ها را از نظر استانداردهای ساخت مورد بررسی قرار دهند. یکی از شعبه‌های این شورا در ترکیه قرار دارد.

استانبول با اینکه بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین شهر ترکیه است و دوست دارد در هر زمینه‌ای پیشرو و پیش‌گام باشد، اما در زمینه آسمان‌خراش‌ها تا چند سال آینده حرفی برای گفتن نخواهد داشت. زیرا برنامه‌های پیشنهادی برای ایجاد یک برج بلند ۴۰۰ متری در ازمیر و نیز یک برج اداری در شهر آنکارا به ارتفاع ۳۰۱ متر وجود دارد. البته شورا هنوز وضعیت آن‌ها را تأیید نکرده است؛ بنابراین در حال حاضر می‌توانید از برج‌های بلند استانبول به‌عنوان بلندترین برج‌های ترکیه لذت ببرید.

برج اسکای‌لند در استانبول

این برج، هفتمین برج بلند اروپا و از مرتفع‌ترین برج‌های استانبول محسوب می‌شود. سه برج ساخته شده در کنار یکدیگر که بلندترین آن تا 285 متر ارتفاع دارد. معمار این بنا پیتر وون است که از معماران به نام و دارای پروژه‌های مهمی مانند برج سی رانت انگلستان است. دو برج بلندتر این بنا دارای 64 و 65 طبقه می‌باشند که شامل واحدهای مسکونی، تجاری و اداری می‌شوند.

 برج اسکای لند استانبول، دارای امکانات و شرایط ویژه‌ای است که به اعتبار آن افزوده و باعث افزایش چشمگیر هزینه واحدهای این بنا شده است. اسکای لند در یکی از توسعه‌یافته‌ترین نقاط بخش اروپایی استانبول بنا شده است. این مجموعه که در مجاورت استادیوم ترک تله کام قرار دارد، برای ورود به اتوبان اصلی که از کنار آن می‌گذرد، مسیری اختصاصی دارد. همچنین ایستگاه مترویی که در کنار این مجموعه ساخته شده، دسترسی سریع و ارزان‌قیمت ساکنان اسکای لند به تمام نقاط شهر را فراهم می‌کند.

طراحی برج در ترکیه

زندگی در هرکدام از بخش‌های این سایت عظیم مسکونی تجاری مانند برج اسکای لند و آپارتمان‌های با تراس وسیع، تجربه‌ای متفاوت، تکنولوژیک، راحت را از بالاترین استانداردهای زندگی شهری امروز دنیا برای شما فراهم می‌کند. تمام واحدهای این مجموعه از استودیوهای کوچک تا آپارتمان‌های چهارخوابه، مجهز به تکنولوژی روز خانه‌های هوشمند است.

 سالن ماساژ، بدنسازی، استخر شنا و فضای عمومی این مجموعه در کنار پارکینگ سرپوشیده با ظرفیت سه هزار و پانصد خودرو، تجربه‌ای متفاوت از زندگی راحت را برای ساکنان و بازدیدکنندگان از اسکای لند رقم خواهد زد. اسکای لند همچنین در کنار جنگل بلگراد قرار گرفته که بزرگ‌ترین منبع اکسیژن سبز استانبول است.

طراحی برج مترو پل استانبول

این برج پس از برج اسکای لند، بلندترین برج مسکونی استانبول است که تنها با 4 متر ارتفاع کمتر، جایگاه دوم را اشغال می‌کند. برای ساخت این ساختمان بیش از 800 میلیون دلار هزینه صرف شده است و موقعیت مکانی آن در آتاشهیر است.

برج 280 متری مترو پل با 3 برج بلند و دو سازه کوچک‌تر طراحی شده است که دارای 58 طبقه است. در این 58 طبقه، واحدهای مسکونی، مراکز خرید، 16 سینما، واحدهای اداری و همچنین انواع تفریحگاه‌ها به‌صورت روباز و سربسته پر شده‌اند.

طراحی برج یاقوت کبود یا سافیره استانبول

برج سافیره، برجی زیبا و خیره‌کننده با 261 متر ارتفاع و 55 طبقه بالای زمین و 12 طبقه زیرزمین که تا سال 2017، یعنی قبل از احداث برج اسکای لند، بلندترین برج استانبول محسوب می‌شد. البته این بنا 12 همین برج یا ساختمان بلند در اروپا نیز هست.

این ساختمان در لونت استانبول واقع شده است و همه چیز را برای یک زندگی مرفه و رؤیایی فراهم آورده است. در این برج شما به هر نوع امکانات رفاهی می‌توانید دسترسی پیدا کنید از استخرها، مراکز خرید و سالن‌های بدنسازی گرفته تا زمین گلف و انواع رستوران و کافی‌شاپ.

برج الماس استانبول

این برج از نامش برمی‌آید که بایستی چشم اندازی بی‌نظیر و امکاناتی خارق‌العاده را به خریدارانش ارائه دهد. نکته قابل‌ذکر این است که ساخت این بنا هنوز اتمام نیافته است و در سال 2019  مطابق با گفته سرمایه‌گذار این ملک، ساخت‌وساز ازسرگرفته شده است. اتفاقی که منجر به توقف ساخت این ساختمان شد، شکایت هتل‌های اطراف از مسدود شدن چشم‌انداز هتل نسبت به مناطق اطراف و به نسبت هتل‌های دیگر شهرهای ترکیه شده بود.

 استانبول همچنان در زمینه ساخت برج‌ها و ساختمان‌های بلند پیشرو است و حرف اول را می‌زند. اما دررابطه‌با برج‌های مسکونی می‌توان شهرهای دیگری را هم یافت که ساختمان‌هایی بلند با چشم اندازی زیبا دارند و واحدهای آپارتمانی و مسکونی‌شان را هم به شهروندان ترکی و هم اتباع خارجی می‌فروشند.

 ساکنین برج‌های مسکونی آجرلو علاوه بر امکانات داخلی (امنیت ۲۴/۷ ، امنیت با دوربین، سونا، حمام ترکی، مرکز تناسب‌اندام لوکس، مرکز خرید لوکس، نمای فوق‌العاده لوکس با منظره دریا و جنگل، جاده مخصوص پیاده‌روی، مخزن استاندارد آب، ژنراتور، نردبان آتش‌نشانی، آسانسور بار، لابی، پذیرش، گرمایش مرکزی، حمام والدین، اتاق رخت‌کن والدین، بالکن) ساکنین این برج‌ها همانند ساکنین خانه‌های ویلایی محله آجارلار می‌توانند از امکانات امنیتی و رفاهی و نیز فروشگاهی داخل مجموعه بهره‌مند شوند.

طراحی برج در ترکیه

سخن پایانیِ طراحی برج در ترکیه

طراحی برج در ترکیه رونق بسیاری دارد و همان‌طور که گفتیم مناسب‌ترین مکان برای سرمایه‌گذاری خواهدبود.  البته اگر تصمیم به طراحی برج در ترکیه را داشتید حتما از تیمی متخصص و با تجربه کمک بگیرید.  قبل از اقدام به این‌کار با پیمانکاران و معماران مشورت کنید و در شهرهای ترکیه که رونق زیادی در ساخت و ساز برج دارند گشتی بزنید تا به یک نتیجه گیری مثبت دست یابید.می‌توانید با تیم‌های طراحی معتبر در ترکیه تماس بگیرید و قبل از هر اقدامی یک برآورد هزینه داشته باشید تا از اتلاف وقت و هزینه در این کار جلوگیری به عمل آید.

چنانچه از جمله افراد زیباپسند هستید و یا به دنبال برج‌های مسکونی معتبر و مطمئن در استانبول می‌گردید همچنین قصد مهاجرت به ترکیه یا خرید برج در ترکیه را دارید این مطلب برای شما گردآوری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت مجله

با عضویت در مجله تخصصی معماریِ استودیو طراحی پی، از جدیدترین مطالب مرتبط با طراحی با خبر شوید، بهترین های علوم مهندسی را بهتر بشناسید و اطلاعات خود را به روز نمایید.