طراحی ویلای لاکچری

طراحی ویلای لاکچری

طراح ویلای لاکچری

ویلا سازی در مناطق مختلف ایران در شکل و طرح های گوناگون انجام می شود که امروزه رشد ساخت و ساز ویلا در ایران رشد بسیار زیادی داشته است .
در واقع متناسب با هر سلیقه ای شما می توانید ویلا مورد نظر خود را تهیه و یا از صفر طراحی و اجرا نمایید.
یکی از محبوب ترین مدل های ویلا از گذشته تا به امروز مدل لاکچری و مدرن آن می باشد .
در ادامه ما توضیحاتی در مورد طراحی ویلای لاکچری برای شما مهیا کرده ایم.

طراحی ویلای لاکچری چیست

احتمالا شما در مناطق شمال تهران و یا برخی از بخش های شمال ایران با ویلاهای بسیار بزرگ و زیبا رو به رو شده اید که به آنها اصطلاحا ویلا لاکچری گفته می شود .
معمولا دارای نماهای بسیار زیبایی در خارج از ساختمان به همراه حیاط های سر سبر و دکوراسیون فوق العاده لاکچری داخل ساختمان می باشند.
اگر شما نیز قصد طراحی ویلا لاکچری دارید باید به این موارد توجه ویژه ای داشته باشید و سعی کنید در نمای خارجی ساختمان از ستون های بزرگ استفاده کنید.
تا نمای ساختمان خود را مدرن و لاکچری کنید. ویلاهای لاکچری عموما دارای قیمت های بالایی می باشند که طرفداران بسیار زیادی را نه تنها در داخل ایران بلکه خارج از کشور ما نیز دارا می باشد. که افراد زیادی اقدام به خرید یا ساخت ویلا در سبک لاکچری می کنند.

مراحل ساخت و طراحی ویلا سبک لاکچری

طراحی و ساخت ویلا مدل لاکچری نیاز به رعایت بک سری اصول می باشد که توسط طراح و سازندگان باید در نظر گرفته شود.  تا شاهد یک ویلای لاکچری و مدرن باشیم. امروزه خیلی از افراد فقط به دنبال زیباسازی ظاهر ساختمان می باشند و به مسائل دیگر توجه زیادی نمی کنند.
پیشنهاد میکنیم اگر قصد خرید ویلا دارید حتما از کیفیت مصالح به کار رفته و همچنین تاییدیه های مهندسی اطمینان حاصل کنید.
و اگر خودتان نیز قصد ساخت یک ویلا لاکچری را دارید علاوه بر ظاهر زیبا از مصالح ساختمانی مرغوب استفاده نمایید.

بررسی زمین

خب در گام اول شما باید اقدام به خرید یک قطعه زمین نمایید.  سعی کنید از زمین هایی استفاده کنید که مشکل سند یا شهرداری نداشته باشند.  همچنین در گام بعدی به بررسی خاک زمین بپردازید تا بهترین نقشه را طراحی و اجرا کنید. این مورد توسط آزمایشگاه های مختلف انجام می شود تا مقاومت خاک را تعیین کنند.

طراحی ویلا

خب مرحله بعدی که مهم ترین بخش نیز در ویلاهای لاکچری می باشد. مربوط به طراحی ویلا است که باید به بهترین شکل ممکن اجرا شود. سعی کنید طراحی سازه با استحکام کافی صورت گیرد و همچنین طراحی معماری به شکلی باشد.  از تمام فضاهای ساختمان در عین حال که به شکل لاکچری طراحی شده است نهایت استفاده را نیز برده باشد.

حیاط سازی

خب این مورد نیز در ویلاهای لاکچری بسیار خودنمایی می کند و قطعا داشتن یک حیاط زیبا و شیک تاثیر زیادی در ویلای شما خواهد .پس توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشید. در طراحی یک ویلا لوکس فضای سبز و محوطه سازی برای آن فراموش نشود و همچنین ساخت استخر و سایر تجهیزات تفریحی نیز تاثیر بسیار زیادی را خواهد داشت.

فضای داخلی ویلا

خب قطعا داخل ویلا نه تنها برای خود ساکنان بلکه برای بازدیدکنندگان بسیار مهم می باشد. که اصل اول در ویلاهای لاکچری مربوط به دکوراسیون داخلی می باشد . باید با دقت و حساسیت بالایی انجام شود. همچنین از بخش های مختلفی همچون اتاق نشیمن ویلا ،اتاق غذا خوری و اتاق خواب های لوکس به همراه ورودی ویلا غافل نشوید.

نمای بیرونی ویلا

در آخر باید به یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش ها در طراحی ویلا به سبک لاکچری اشاره کنیم .
تاثیر فوق العاده ای در ظاهر یک ویلا خواهد داشت .نمای بیرونی ساختمان است که حتما در طراحی نما به مسائل مختلف توجه کنید.

سخن پایانی

در بالا توضیحاتی در مورد طراحی ویلا لاکچری برای شما علاقه مندان به این سبک از ویلا قرار دادیم.
در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که حتما به طراحی این نوع از ویلا توجه ویژه ای داشته باشید. تا خروجی کار همان چیزی باشد که شما به آن علاقه دارید. حتما نکات بالا را نیز در نظر بگیرید که قطعا به شما کمک خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت مجله

با عضویت در مجله تخصصی معماریِ استودیو طراحی پی، از جدیدترین مطالب مرتبط با طراحی با خبر شوید، بهترین های علوم مهندسی را بهتر بشناسید و اطلاعات خود را به روز نمایید.