طراحی ویلا در امارات

طراحی ویلا در امارات

طراح ویلا در امارات

دبی یکی از شهرهای مهم هفت امارت امیرنشین امارت متحده عربی است و بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن بعد از ابوظبی می‌باشد. از شیک‌ترین مراکز خرید و هتل‌ها گرفته تا گران‌ترین اتومبیل‌ها همه در این شهر زیبا پیدا می‌شوند. همچنین در این شهر تأسیسات و پیشرفت‌های زیاد در صنایع و فعالیت‌های مختلف باعث شده تا توجهات جهانی را در تمام زمینه‌ها و پروژه‌ها جلب کند، از جمله رویدادهای ورزشی و کنفرانس.
اولین نکته‌ای که در طراحی ویلاهای دبی اهمیت دارد این است که محل اجرای ویلای شما کجاست؟ پس از اینکه در مورد مکان جغرافیایی اجرای ویلا و انتخاب متریال با طراح مشورت کردید، سبک مناسب برای طراحی ویلا را اتخاذ می‌کنید.
طراحی ویلای لاکچری یکی از سبک‌های طراحی ویلاهای دبی به شمار می‌آید که طرف‌داران خاص خود را دارد. به‌جرئت می‌توان گفت که طراحی ساخت ویلا یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین بخش در ساخت ویلای لاکچری به شمار می‌آید.
در طراحی ویلا در دبی، اولین و مهم‌ترین هدف این است که بتوانید تا حد ممکن ویلای خود را لوکس و لاکچری طراحی نمایید. برای این منظور نیاز به یک سبک مشخص در طراحی ویلا دارید. سبکی که بتواند پس از اجرای ویلا هر بیننده‌ای را مجذوب خود کند

۱ – طراحی نمای ویلا

بدیهی است که هر ویلایی برای لاکچری شدن به نمایی لاکچری و خاص نیاز دارد. طراحی ویلا شامل تمامی این بخش‌هاست. فقط کافی است طراح مورد اعتماد شما نبوغ و خلاقیت را در طراحی ویلا به کار گیرد. نما در ویلاهای لوکس بسیار حساس است. فرقی نمی‌کند سبک ویلای شما چیست. سبک کلاسیک یا مدرن، نمای ویلای شما می‌بایست لاکچری شود

۲ – طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

بخش مهم و اساسی دیگری که در طراحی ویلا به‌صورت لاکچری نقش دارد، بحث طراحی دکوراسیون داخلی است. تمام تلاش خود را انجام دهید تا در بخش طراحی داخلی ویلا همه چیز از قبل مشخص و نمایان باشد. حتماً سلیقه طراح، با سلیقه شما متفاوت است؛ بنابراین در زمان طراحی سعی کنید هرگونه تغییر و اعمال سلیقه را با طراح در میان بگذارید.

۳ – محوطه سازی ویلا

در محوطه‌سازی ۲ اقدام اساسی وجود دارد. اول تفکیک محوطه به بخش‌های سبز و تفریحی و دوم اجرای محوطه‌سازی طبق طرح مصوب که طرح با شما فیکس کرده است. محوطه‌سازی به‌نوعی از ۲ بخش قبلی نیز مهم‌تر است. زیرا ویلای لاکچری باید محوطه و فضای سبزی اصولی و کاربردی داشته باشد. برای این منظور پیشنهاد می‌دهیم ابتدا بخش‌های مختلف محوطه ویلا را نام‌گذاری کنید.

ویلا لیما در دبی

در این طراحی ویلا، الگوی حیاط‌های عربی سنتی به کار گرفته شده است. جایی که اقلیم و زمینه باعث می‌شوند که حیاط ویلا، نقش حیاتی را در ساخت ویلا بازی کند، فضای داخلی خصوصی را تعدیل کرده و خاطره معماری عربی باستانی را زنده می‌سازد. باغچة ویلا دیدهای کنترل شده‌ای از محوطه‌سازی ویلا و آب برای فضاهای داخلی فراهم می‌آورد و صفحات مشربیه، دید به بیرون را تأمین می‌کنند اما دیدهای داخلی را کنترل می‌کند. این ویژگی در بافت‌های محلی مهم است و نما و فضاهای داخلی را با بازی نور و سایه پویا و جذاب می‌سازد.
باغچه ویلا از فضای زندگی طبقه همکف حفاظت کرده و پیوند بصری قوی را با تراس‌های بزرگ ولنداسکپ ویلا برقرار می‌کند و فضاهای بیرونی را به درون می‌کشاند. یک درخت که مرکز حیاط ویلا را پرکرده است به همراه نورگیرها یک محیط داخلی خصوصی را خلق می‌کند با جریان نور طبیعی از بالا. سوئیت‌های اتاق‌خواب در طبقه اول به دور این حیاط متمایل شده‌اند. اتاق‌خواب اصلی دارای یک دسترسی خصوصی است با پنجره‌های خلیجی و حمام خصوصی که در پشت صفحه مشربیه واقع شده است. صفحات مشربیه با نور فیلتر شده و متریال طبیعی از سنگ و چوب در تعامل هستند.
در دبی ویلاهای معروفی وجود دارد با نام‌های ویلا رؤیا – ویلا بوتیک رودا – ویلا بوتیک مرجانی – ویلاهای ساحل نیکی – ویلاهای مدلوک – ویلای برج کندی – ویلاهای کلوپ – ویلاهای یانجونن – یلای بارشا و… که در ذیل به معرفی چند نمونه از آنها می‌پردازیم.

ویلای رؤیا

در دبی در منطقة پالم جمیرا ویلاهای بزرگ  6 خوابه و مجهز به سیستم‌های مدرن روز دنیا با مبلمانی شیک و راحت ساخته شده‌اند. این ویلا در منطقة پالم جمیرا واقع شده است. منظره روبه روی آن اقیانوس زیبا و سبزرنگ آرام است.
امکانات این ویلا کامل است. آشپزخانه‌ای مجهز، اتاق‌ها و ناهارخوری بزرگ که با کف‌پوش‌های با کیفیت تزیین شده است، به‌علاوه این ویلا مجهز به فضای یازی و استخر روباز می‌باشد و می‌شود در آن حمام آفتاب گرفت و همچنین به بچه‌ها اجازه داد که در سالن بازی به تفریح بپردازند

ویلا بوتیک رودا

در خیابان الشاشا. خیابان جمیرا 3، ام صومقیم ویلایی با طراحی منحصربه‌فرد و زیبا وجود دارد که بوتیک رودا نام دارد. این ویلا مناسب خانواده‌های کوچک است. این ویلای سه‌خوابه مجهز به تمام امکانات روز دنیاست. مکانی آرام و به‌دوراز شلوغی. کارکنان موظف‌اند 24ساعته نیازها را برآورده کنند. در اطراف این ویلاهای مجلل باشگاه ورزشی ساحلی و رستوران و کافه وجود دارد و برای راحتی اتوبوس‌های شاتل در اختیار درخواست‌کنندگان قرار خواهند گرفت.

ویلاهای بوتیک مرجانی

در خیابان البرشا ویلاهای مجهز و این ویلای 5 ستاره با معماری خاص و شگفت انگیزی ساخته شده‌اند. باغ‌های بزرگی دارد و به‌راحتی می‌شود در آن به استراحت پرداخت. همچنین فضایی راحت و امن برای کودکان به شمار می‌رود. علاوه بر این در گوشة باغ منزلی برای اقامت خدمتکاران و پارکینگ اتومبیل تعبیه شده است. لازم به ذکر است که ورودی این ویلاها دارای مجوز است و برای موسیقی با صدای بلند محدودیتی ندارند.

سخن آخر

آب‌وهوا و شرایط اقلیمی در انتخاب نوع متریال اجرایی، بسیار تأثیرگذار است. گاهی نیز فقط سوددهی برای کارفرما مهم است که در این صورت میتواند تا جایی که امکان دارد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.البته حتما کار طراحی ویلا را به متخصصان کارآزموده بسپارد تا به مشکل برنخورد.گاهی هم میتوان یک طراح ایرانی پیدا کرد و کار را به او سپرد. در واقع طراحی ویلا در کنار اجرایی صحیح و اصولی و با متریال‌های خاص می‌تواند، ویلایی لاکچری را خلق کند و این مهم حاصل نگردد جز آنکه طراحان کارآزموده و مجرب شما را همراهی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت مجله

با عضویت در مجله تخصصی معماریِ استودیو طراحی پی، از جدیدترین مطالب مرتبط با طراحی با خبر شوید، بهترین های علوم مهندسی را بهتر بشناسید و اطلاعات خود را به روز نمایید.