طراحی ویلا در ترکیه

طراحی ویلا در ترکیه

طراح ویلا در ترکیه

طراحی ویلا در ترکیه بخاطر طبیعت بسیار زیبا ومنحصر به فرد افزایش زیادی یافته است.
موقعیت ویژة کشور ترکیه باعث شده سالانه بیش از 48 میلیون گردشگر وارد این کشور شوند. کشور ترکیه، به‌عنوان پلی، شرق و غرب را به یکدیگر متصل می‌کند و در واقع شهر استانبول، تنها شهر دنیاست که در هر دو قارة اروپا و آسیا واقع شده است. این کشور دارای طبیعت منحصربه‌فردی است و بسیاری از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی را به خود جذب می‌کند. ترکیه درواقع با چهار دریا در ارتباط است: دریای مدیترانه، دریای سیاه، دریای مارمارا یا مرمره و دریای اژه. ازآنجایی‌که ترکیه به چهار دریای مختلف دسترسی دارد، جای تعجبی نیست که سواحل این کشور نیز بسیار متفاوت از یکدیگر باشند.
معنی ساحل اولدنیز که به معنای دریای مرده می‌باشد. در منطقه‌ای به همین نام قرار داشته و به‌عنوان زیباترین ساحل ترکیه شناخته می‌شود. محل ساحل اولدنیز دریای مدیترانه، محل تلاقی با کوهستان می‌باشد و ازاین‌جهت از ساحلی بسیار آرام برخوردار بوده و دلیل نام‌گذاری آن به دریای مرده نیز به همین دلیل است. ساحل یا دریای پروانه نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد.
دلیل نام‌گذاری این ساحل به دلیل وجود صدها گونة پروانه در این منطقه می‌باشد. دسترسی به این ساحل، سخت و صعب‌العبور است و تنها افرادی که روحیة ماجراجویانه دارند از آن دیدن می‌کنند. ساحل کلئوپاترا در آنتالیا سالانه پذیرای بیش از 2 میلیون گردشگر است. باتوجه‌به مطالب گفته شده، ویلاهای منحصربه‌فرد و بی‌نظیری در ترکیه وجود دارد که هر بیننده‌ای را به خود مجذوب می‌سازد.

ویلای معروف محمدعلی گوکچوگلو با دیواری از آکواریوم

محمدعلی گوکچوگلو تصمیم گرفت که در ویلای مجللش در ترکیه یک آکواریوم بسیار زیبا درست کند. او دست‌به‌کار شد و این آکواریوم مشهور را به‌صورت یک فنس ۵۰ متری دور خانه‌اش ساخت. ساخت این آکواریوم زیبا برای این تاجر ثروتمند هزاران دلار هزینه داشت و بیش از ۱۰۰۰ ماهی و چند عدد اختاپوس در آن زندگی می‌کنند. این فنس آکواریومی در ترکیه تبدیل به یک جاذبة توریستی شده و روزانه صدها نفر از آن بازدید می‌کنند.
البته بخش مشکل کار ساخت خود آکواریوم نبود، بلکه سخت‌ترین کار برای ساخت آن متصل کردن آن به آب دریا از طریق یک لولة ۴۰۰ متری بود. این کار باعث شد که آب آن همیشه تازه و شفاف بماند و ماهی‌ها هم در آن شاد باشند. هزینة کل ساخت این آکواریوم ۲۱ هزار دلار بوده ولی او هنوز هم هرساله پول زیادی خرج نگه‌داری و امنیت آن می‌کند. این فنس آکواریومی توسط ۱۷ دوربین امنیتی محافظت می‌شود.

ویلا در بلک آنتالیا

این ویلا در یک مجتمع واقع در بلک واقع‌شده است که شهرت آن به دلیل نزدیکی به زمین‌های گلف، جنگل‌های کاج و سواحل شنی است. این ویلا در موقعیت عالی برای یک‌خانه تعطیلات در آنتالیا قرار دارد. این منطقه تنها 800 متر با سواحل شنی فاصله دارد و منطقه تفرجگاهی بلک در فاصله 1 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است و تنها با یک دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به انواع فروشگاه و سوپرمارکت برسید.

ویلا در شهر ساحلی اولدنیز

شهر ساحلی اولودنیز ایجاد یک پس‌زمینه شگفت‌انگیز برای بسیاری از خانه‌های این منطقه، همراه با مناطق جنگلی کاج و کوه‌های زیبا کرده است. روستای «اُواکیا» یک روستای مسکونی با بسیاری از ویلاها و آپارتمان‌های لوکس، رستوران‌های بزرگ با انواع منوهای بین‌المللی و بارها و کلاب‌های خانوادگی دوستانه برای گذراندن یک شب آرامش‌بخش خوب است.
این ویلای زیبا و جدید سنتی فاصله کمی تا کوه برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی و قدم‌زدن در جنگل زیر درختان کاج دارد. ویلا در سه طبقه ساخته شده که ورودی آن به یکی از جاده‌های اطراف منتهی می‌شود، سیستم امنیتی حفاظت کننده در 24 ساعت با درهای فولادی، امنیت را فراهم می‌کند. خدمات حمل‌ونقل عمومی هرچند دقیقه یک‌بار شما را به سواحل محلی اولدنیز و جیمیلر و به مرکز خرید متصل می‌کند که در این مراکز خرید انواع پوشاک با برندهای بین المللی و مبلمان منازل وجود دارد.

ویلاهای ازمیر

ویلاهای ساحلی چشمه ازمیر یکی از جذاب‌ترین معماری‌های مدرن اخیر را در خود جای‌داده است؛ زیرا در این پروژه به‌تمامی نکات معماری مدرن اشاره شده است از جمله تراس‌های سرتاسری، پنجره‌های نورگیر از کف تا سقف و حجم منحنی با رویکرد فضاهای داخلی.
شهرت چشمه به دریای آبی، سواحل مخملی و طلایی، خلیج‌های کوچک آکواریوم مانند، مراکز آب‌درمانی شفابخش، دنیای متحیرکننده زیر آب، طبیعت بی‌نظیر، ساختار ورزشی مناسب برای فعالیت‌های ورزشی هیجان‌انگیز و تفریحات متنوع، می‌باشد که به فراتر از مرزهای ترکیه رسیده و تبدیل به چهره غرورآفرین گردشگری ازمیر شده است
ازآنجایی‌که این ویلاها روبروی دریا قرار گرفته‌اند معمار تمام سعی خود را برای استفاده از منظره عالی استفاده کرده است. مانند تراس‌هایی با عرض زیاد و کاربردی، پنجره‌های سرتاسری روبه‌دریا، منحنی‌های تراس دار روبه‌دریا با نرده‌های شیشه‌ای، پوشش‌های گیاهی در بین طبقات و بسیاری از موارد دیگر.
همچنین محوطة حیاط بیرونی، با استفاده از پوشش گیاهی اطراف و همچنین دریا، بهترین مکان‌های ممکن را فراهم آورده است. برای مثال استخر طراحی شده در مکانی قرار گرفته است که شما بهترین منظره دریا را از ملک خود خواهید داشت. همچنین با چند قدم در اطراف ملک می‌توانید از آلاچیق و فضای سبز کنار دریا استفاده نمایید.

سخن آخر

موقعیت خاص کشور ترکیه باعث شده، تفاوت فاحش جایگاه اسکان در ترکیه با سطح جهانی، به نفع این کشور عمل کند. و فضا را برای سرمایه‌گذاری‌های پرسود باز کرد. به‌این‌ترتیب این کشور توانست صنعت ساخت‌وساز خود را بهبود ببخشد. و به جایی برسد که ساخت‌وساز در ترکیه یکی از مهم‌ترین چرخ‌دنده‌های حیاتی در اقتصاد این کشور باشد. برای سرمایه‌گذاران خارجی ویلاسازی در ترکیه یکی از امن‌ترین و پرسودترین و همچنین جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. شما با سرمایه‌گذاری در این بخش، از بازگشت پولتان مطمئن خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت مجله

با عضویت در مجله تخصصی معماریِ استودیو طراحی پی، از جدیدترین مطالب مرتبط با طراحی با خبر شوید، بهترین های علوم مهندسی را بهتر بشناسید و اطلاعات خود را به روز نمایید.