طراحی ویلا در عباس‌آباد

طراحی ویلا در عباس‌آباد

طراح ویلا در عباس‌آباد

طراحی ویلا در عباس آباد منطقه ای خوش آب وهوا توسط یک گروه حرفه ای انجام میشود.
شاید شما هم دوست داشته باشید؛ هرچند وقت یک‌بار، برای دورماندن از دغدغه‌های زندگی و شلوغی شهرها به مناطق زیبای شمال کشور پناه ببرید .و برای این کار به ساختن ویلا در مناطق شمالی به‌ویژه در عباس‌آباد فکر کنید. یا حتی بخواهید در این بخش سرمایه‌گذاری کنید. ولی نه زمان کافی داشته باشید و نه دانشی که بتوان به شکل اصولی شما را به خواسته‌تان برساند. چرا که این کار هم مانند هر کار دیگری به ترکیب دانش روز و تجربة متخصصان نیاز دارد.
خرید ویلاهای ازپیش‌ساخته شده که معلوم نیست از چه مواد و مصالحی در آن کار شده، مشکل بزرگی است .و یا شاید این‌گونه ویلاها با سلیقة شما جور درنیاید و ترجیح بدهید خودتان بسازید. همچنین نتوانید به کارشناسانی که در این زمینه مشاوره می‌دهند اعتماد کنید.چرا که گاهی قیمت‌ها غیرواقعی به نظر می‌رسند. طراحی ویلا آن هم زیبا و منحصربه‌فرد، نخستین گام به شمار می‌رود و تا نما را نپسندیم. نمی‌توان سراغ بخش‌های دیگر آن رفت و تأثیر یک ظاهر زیبا را در جذب افراد نمی‌توان انکار کرد. پس در ابتدا بهتر است با انواع طراحی ویلا در عباس‌آباد آشنایی داشته باشیم.

انواع سبک‌های ویلا

سبک مدرن: در طراحی ویلا به سبک مدرن اغلب بخش‌ها با طرح‌های مکعبی ساخته می‌شوند. ساخت پنجره‌های بزرگ با شکل مکعب و سایر اشکال هندسی یکی دیگر از مشخصه‌های ویلا به سبک مدرن است. که زیبایی این ویلاها را دوچندان کرده است. تقارن در ویلای مدرن اهمیت چندانی ندارد. بلکه انسجام و نظم، مؤلفة مهم‌تری است. همچنین استفاده از خطوط شکسته در طراحی مرسوم است .و منحنی‌ها در ظاهر ویلا خودنمایی می‌کنند. در حالی‌که خطوط عمودی و افقی را بیشتر می توان در ویلای کلاسیک یافت. مواد استفاده شده در سبک مدرن اغلب چوب، سنگ و شیشه است .که کیفیت، مقاومت و تناسب رنگ این نوع مصالح جزء ویژگی های مهم آن ها به شمار می رود.

ویلای کلاسیک:

در سبک کلاسیک تمرکز روی سنگ‌های لوکس و گران‌قیمت است. و برش ماهرانة این سنگ‌ها و برجستگی روی آن زیبایی آن را دوچندان می‌کند. ویژگی دیگر سبک کلاسیک امکان استفاده از نورپردازی است .که به‌راحتی می‌توان از نورهای افقی و عمودی در این سبک استفاده کرد در حالی‌که در ویلای مدرن نورپردازی سخت تر است.
ویلای لاکچری: این ویلاها به دلیل استفاده از مصالح مرغوب و خاص موردتوجه هستند که از مدل‌های دیگر گران‌تر می‌باشند. همچنین استفاده از پنجره‌های تمام‌قد شیشه‌ای، پلکانی گرد و با شکوه بهره برده‌اند. و امکاناتی مانند سونا و جکوزی، استخر جزء بخش‌های حذف‌ناپذیر این سبک است.

ویلا به سبک مدیترانه‌ای:

در این سبک تقارن بسیار مهم است و معمولاً نقشة مستطیل
شکل استفاده می‌شود و سقف‌ها عموماً از جنس سفال و شیب‌دار هستند. از مشخصات دیگر آن درب و پنجره‌های بزرگ و قوسی شکل است. از رنگ‌های نزدیک به رنگ طبیعت استفاده می‌شود و سفید یکی از رنگ‌های پرکاربرد در این سبک است.
ویلا به سبک شهری: ویلاها معمولاً از چهار طرف آزادند و در نزدیکی آنها معمولاً ساختمان یا مکان دیگری واقع نشده است. اما در این سبک ویلاها در کنار یکدیگر بنا می‌شوند و گاهی با هم دیوار مشترک دارند. در زمین‌هایی که هدف استفادة حداکثری از زمین است، اقدام به استفاده از چنین سبکی می‌کنند. برای مثال ویلای شهرکی در شمال از این سبک هستند. و حریم مشخصی بین ویلاها وجود ندارد. این ویژگی سبب شده تا این ویلاها در مقایسه با سایرین قیمت کمتری داشته باشند.

طراحی فضای سبز:

طراحی محوطه فضای سبز، اموری تخصصی است که لازم است توسط مهندسین متخصص این حوضه انجام پذیرد.
مهندسینی که علم، تخصص و تجربة کافی برای طراحی فضای سبز یا طراحی ویلا در عباس‌آباد را دارند.
طراحی فضای سبز لازم است ابتدا با نرم‌افزارهای مرتبط و پیشرفته در این حوزه انجام پذیرد، به‌طوری‌که ابتدا با داشتن پلان محوطه مربوط به زمین، در نرم‌افزارهای سه‌بعدی پیشرفته و با مشورت با کارفرمای پروژة فضای سبز در عباس‌آباد طرح پیشنهادی خود را طراحی نمایند. لازم به ذکر است که مهندس طراحی فضای سبز، لازم است با آخرین متدهای روز و با درنظرداشتن مسائل اجرای محوطه در عباس‌آباد آشنایی کامل داشته باشد. تا طرحی که به شما پیشنهاد می‌دهد. اولاً قابل‌اجرا باشد و دوماً مدرن، بروز، چشم‌نواز و با کارایی بسیار عالی پیاده‌سازی شود.
فضای سبز ویلا، یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است که می‌تواند. انرژی مثبت بسیار زیادی به اهالی دهد و همچنین در این موقعیتی که تقریباً حجم جنگل‌ها بسیار کم و کمتر شده است. یک حیاط سازی زیبا با استفاده از فضای سبز انواع گیاهان، درختان و… می‌تواند کمک شایانی به طبیعت و محیط‌زیست نیز نماید.
طراحی فضای سبز در عباس‌آباد معمولاً از المان‌های مختلف طبیعت همین شهر زیبا الگوبرداری می‌شود. این الگوبرداری شامل راه‌ها، باغچه، محوطه‌سازی، مبلمان، کاشت نهال درختان بومی، ساخت استخر. برکه، آلاچیق و… است که بنا به بودجه و سلیقة کارفرما قابل‌اجرا است.

سخن پایانی:

ما معتقدیم برای طراحی ویلا در عباس‌آباد، هیچ حداقلی برای داشتن یک ویلای با کیفیت وجود ندارد . حتی یک زمین کوچک هم می تواند به یک ویلای زیبا تبدیل شود. ساخت و طراحی ویلای کوچک به منظور داشتن یک ویلای بی کیفیت نیست. بلکه نشان دهنده این است که باید از ریز به ریز فضا استفاده شود  و کوچک ترین بخش های آن با فکر انجام شود ،انتخاب رنگ روشن برای فضای بیرونی ویلا باعث می شود ویلا بزرگتر به نظر برسد.از آن جا که مساله ساخت و ساز ویلا مساله ای نسبتا پر هزینه است  برای این کار حتما باید از تیمی متخصص بهره بگیرید.
همان‌طور که گفتیم عباس آباد منطقه‌ای خوش آب و هوا است که دارای جنگل‌های زیبایی برای داشتن یک ویلای کوهستانی خواهدبود، فاصله‌ی کم این منطقه با تهران سبب شده تقاضای زیادی برای طراحی ویلا در عباس آباد وجود داشته‌باشد. طراحان بااستعداد و خلاق کاملا با مصالح لازم ویلا و شرایط آب و هوایی آن آشنایی پیدا کرده‌اند. در سال‌های اخیر ویلاسازی در این منطقه بسیار گسترش یافته، و تهرانی های خسته از شهر شلوغ ترجیح می‌دهند آخر هفته خود را در عباس آباد سپری کنند. مسیر رفتن به این ناحیه خوش آب و هوا نیز جاده‌ای زیبا به اسم چالوس است که می‌توانید برای سرزدن به ویلا از زیبایی‌های این جاده لذت کافی را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت مجله

با عضویت در مجله تخصصی معماریِ استودیو طراحی پی، از جدیدترین مطالب مرتبط با طراحی با خبر شوید، بهترین های علوم مهندسی را بهتر بشناسید و اطلاعات خود را به روز نمایید.