طراحی ویلا در قطر

طراحی ویلا در قطر

طراح ویلا در قطر

طراحی ویلا در قطرتوسط گروه حرفه ای ومتخصص با طرح های چشمگیر وجذاب.
قطر کشوری بسیار ثروتمند در همسایگی خلیج‌فارس بوده و در میان کشورهای عرب‌زبان و خاورمیانه، بالاترین شاخص توسعه انسانی را دارد. ازاین‌رو بسیاری از مردم ایران و سایر مناطق جهان، قطر را به‌عنوان محل کار یا حتی سکونت انتخاب می‌کنند. قطر با وجود مساحت کم، دارای ساختمان‌هایی با طراحی معماری حرفه‌ای و چشم‌نواز است که توسط برترین معماران جهان طراحی شده‌اند. در ساخت بناهای این کشور، می‌توان استایل‌های معماری متفاوتی را مشاهده کرد. سبک‌های معماری عربی، معماری ایتالیایی و معماری تلفیقی، از جمله این استایل‌ها هستند. متداول‌ترین المان‌‌های به کار رفته در طراحی دکوراسیون  داخلی در قطر به سبک عربی – اسلامی به شرح زیر است:

آرک یا قوس

می‌توان گفت سبک معماری اسلامی، در میان سایر سبک‌ها، از عناصری همچون طاق، محراب و قوس‌ها، بیشترین استفاده را می‌کند. در سبک عربی، وجود قوس‌ها و طاق‌ها، می‌توانند جنبه تزئینی داشته و مانند قابی بزرگ روی دیوار به کار روند و یا به‌صورت مجموعه‌ای از طاق‌های متوالی، درون یک راهرو یا دالان، قرار بگیرند. طاق‌ها همچنین در قسمت ورودی و ایوان‌ها نیز حضور دارند. برخی از معماران معاصر، در طراحی‌های مدرن نیز از این عنصر با اندکی تغییر استفاده می‌کنند.

هندسه

هندسه بخشی جدایی‌ناپذیر از معماری عربی – اسلامی و یکی از وجوه تعیین کننده آن است. پترن‌ها و الگوهای هندسی پیچیده، در همه جای یک بنای عربی حضور دارند ؛ از مشربه های زیبای حکاکی شده ، تا کفپوش های هندسی.
ایوان
ایوان‌ها در معماری عربی، فضایی مستطیل یا مربع شکل هستند که پس از یک طاق یا محراب فرورفته، قرار می‌گیرند. ایوان، برجسته‌ترین مشخصه معماری اسلامی است و می‌تواند در ساختمان‌هایی با معماری عربی سنتی و حتی مدرن نیز به کار رود.

رنگ‌ها

رنگ‌ها در معماری اسلامی، اکثراً طبیعی و خنثی هستند؛ اما گاهی در میان سطوح خاکستری و قهوه‌ای روشن خنثی، اشکال و سطوح کوچکی با رنگ‌های جسورانه و تند نیز به چشم می‌خورد. رنگ آبی لاجوردی، فیروزه‌ای و مشکی، در میان سایر رنگ‌های خنثی و روشن که معمولاً در گنبد مساجد به کار می‌رود، نمونه‌ای از کاربرد ویژه رنگ در معماری عربی اسلامی است.
البته اگر ویلا به سبک‌ مدرن طراحی شده باشد باید در نمای ویلا از رنگ‌های خنثی مثل سفید و کرم استفادهک د.در سبک کلاسیک هم رنگ‌هایی مثل طلایی با استخوانی ترکیب می‌شود و به زیبایی هرچه تمام‌تر ویلا می‌افزاید.

خوشنویسی

1خوشنویسی در اشکال گوناگون، در بسیاری از بناهای تاریخی عربی و اسلامی وجود داشته است. 2خوشنویسی را نمی‌توان از عناصر ثابت و همیشگی در معماری عربی اسلامی دانست. اما وجود تابلوهای خوشنویسی، نقش‌برجسته‌های خوشنویسی شده و کاشی‌کاری‌های 3خوشنویسی، معماری داخلی را به سبک عربی نزدیک‌تر می‌کند.

لوکس‌ترین ویلای قطر

لوکس‌ترین خانه‌های دنیا در قطر قرار دارند. از جملة آنها می‌توان ویلایی از طلا و مرمر در قطر با طراحی محمد طاهر را معرفی کرد. این ویلا نمونه‌ای بی‌نظیر در این کشور عربی است. هنگام جستجو در ویلاهای لوکس و مجلل، نمونه‌ای از کارهای محمد طاهر را مشاهده می‌نماییم. این ویلای لوکس نمونه‌ای غیرقابل‌تصور در قطر است، کشوری که روزی فقیرترین کشور در بین کشورهای عربی به‌حساب می‌آمد و به سبب درآمدهای نفتی و گاز طبیعی ثروتمندترین آنهاست.
این بنا نشان‌دهنده ثروتمندتر شدن این کشور در میان کشورهای همسایه خود است. ورودی این ویلا دارای یک طرح گنبدی است که برای درب ورودی طراحی شده است. کاربرد طلا را می‌توان در سراسر ویلا به‌صورت ویژه‌ای لمس کرد. باشکوه‌ترین و فاخرترین چوب‌ها، بهترین پارچه‌های اروپایی در هر اتاق استفاده شده است. دیوارها دارای کنده‌کاری و نقش‌برجسته می‌باشند.

ویلای لوکس

باید برای لحظه‌ای در این کاخ باارزش غرق شد، کاخی که مناسب خانواده سلطنتی است که توسط خانواده آل ثانی اداره می‌شود.ورودی مهیج و مجلل ویلا فراتر از کلمات است، سقف بلند، حاشیه زینتی دیوارها، ستون‌های سنگ مرمر و استفاده از طلا در جای‌جای آن را نمی‌توان نادیده گرفت.
اتاق ناهارخوری اصلی دارای نقش‌های حک شده و یک میز ناهارخوری با ۱۲ صندلی مخمل می‌باشد.
نمایی از سقف گنبدی شکل برجسته با پنجره‌های شیشه‌ای شیری رنگ. یک لوستر که در مرکز سقف در بالای راه‌پله منحنی آویزان شده است.سالن بزرگ، به رسمی‌ترین شکل ارائه شده است که کاملاً مجلل و صمیمی به نظر می‌رسد. این سالن با مبلمانی کلاسیک که از بهترین پارچه‌ها تهیه شده‌اند، چیده شده است.

درحالی‌که سالن ویلا یک محیط مجلل است، این اتاق معمولی‌تر از بقیه اتاق‌ها می‌باشد، با صندلی‌های راحتی از جنس چرم و جیر، دیوارهایی با بلوک‌های سنگی، میز بار کلاسیک و نقاشی‌هایی با قاب‌های طلایی در پنل‌هایی برجسته تزئینی.این ویلای لوکس با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا وبا استفاده از سیستم‌های نوین و هوشمند بهینه‌سازی انرژی ساخته شده است.متریال استفاده شده در طراحی داخلی این کاخ با شکوه شامل سنگ‌های مرمر از اسپانیا و کاشی و سرامیک ایتالیایی و مبلمان ایتالیایی و فرش‌های نفیس دست‌بافت ابریشم ایرانی می‌شود.
کف و ستون‌ها و پله‌هایی از جنس سنگ‌های مرمر شفاف و گران‌قیمت و مبلمانی از جنس روکش طلا و همچنین چوب گیلاس و راش با حکاکی‌های پیچیده و صندلی‌هایی با روکشی از جنس مخمل لوکس است.

سخن آخر

طراحی ویلا توسط یک مهندس و معمار حرفه‌ای یک سرمایه‌گذاری واقعی روی ملک شماست. در واقع صرفاً هزینه‌کردن زیاد و پرزرق‌وبرق کردن آن ارزش آن را چندبرابر نمی‌کند بلکه یک پلان خوب بسیار ارزش‌آفرینی می‌کند. بدون راهنمایی‌های یک معمار برجسته نمی‌توان به‌درستی از سبک‌های طراحی ویلا، محوطه‌سازی، فضای سبز، استخر، برکه، نورپردازی، آلاچیق، اتاق ورزشی و سایر المان‌های قابل‌توجه در ویلاسازی بهره برد. ازاین‌رو به فکر خرج کردن پول به روش اصولی برای ملک خود باشید.ممکن است در این کشور مهندسان و طراحان ایرانی وجودداشته باشند و بخواهند ویلاهایی به سبک مدرن یا کلاسیک طراحی کنند.این گزینه هم توانایی بالایی برای کسب سود خواهد داشت. چرا که ممکن است قیمت طراحی پایین‌تری داشته باشند. هم چنین حتما برای طراحی از افراد متخصص و باتجربه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت مجله

با عضویت در مجله تخصصی معماریِ استودیو طراحی پی، از جدیدترین مطالب مرتبط با طراحی با خبر شوید، بهترین های علوم مهندسی را بهتر بشناسید و اطلاعات خود را به روز نمایید.