طراحی لوکس شهرک ویلایی

طراحی لوکس شهرک ویلایی

طراح لوکس شهرک ویلایی

امنیت برای ویلا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همان‌طور که میدانید اکثر افراد ویلا را برای گذراندن اوقات فراغت یا تعطیلات خریداری می‌کنند. در مناطقی از کشور مانند تهران که شهری شلوغ با هوایی آلوده است. ساکنین ترجیح می‌دهند که اوقات فراغت خود را در جایی خوش آب و هوا بگذرانند. به همین دلایل در شمال کشور اقدام به خرید ویلا می‌کنند. ساکنین ویلا اغلب در تمام روزهای سال در آنجا سکونت ندارند. و فقط به هنگام تعطیلات یا برای استراحت به ویلا مروند پس لازم است ویلا در جایی باشد که دارای نگهبان است .و از امنیت کافی برخوردار بوده.
در این مورد ما به شما طراحی و ساخت ویلا در شهرک‌ها را پیشنهاد می‌کنیم. هم چنین ممکن است ویلای از پیش ساخته شده با سلیقه شما متناسب نباشد .و یا نتواند تمامی نیازهای شما را برطرف کند. که در این صورت برای صرفه جویی از هزینه‌ها و جلوگیری از دوباره کاری پیشنهاد می‌کنیم. ویلای مورد نظر خود را به دست طراحان باتجربه بسپارید تا آنها اقدام به طراحی کنند. و معمار نیز آن را بسازد. طراحان خلاق می‌توانند ویلای لوکس را با توجه به نوع سلیقه شما طراحی کنند.

شهرک ویلایی لوکس

شهرک ویلایی که از ویلاهای لوکس ساخته شده باشد یک شهرک ویلایی لوکس به حساب می‌آید. طراحی شهرک لوکس را ترجیحاً به یک تیم طراحی با استعداد و لا تجربه بسپارید. تا از طراحی ویلاهای یک دست و لوکس بهره‌مند شوید. در شهرک ویلایی باید از ویلاهایی به یک سبک ساخته شده باشد. تا زیبایی و نظم خود را حفظ کند هم چنین ویلاهای این شهرک به دلیل هماهنگی با سایر ویلاها چشم هر خریداری را به خود جذب می‌کند.
این ویلاهای لوکس و یک رده می‌تواند برای خریدهای خانوادگی هم مناسب باشد .چرا که فامیل‌ها و یا دوستان از ویلاهایی یک مدل و کنار هم برخوردار هستند .که این گزینه نیز برای سفرهای دست جمعی بسیار گزینة ایده‌آلی خواهد بود. جوانان امروزی ترجیح می‌دهند ویلای‌شان در کنار ویلای دوستانشان باشند .تا نهایت استفاده را در روزهای تعطیل ببرند. و به تفریحات دست جمعی مشغول باشند. ما به این افراد خریوگد ویلاهای لوکس در شهرک‌ها را پیشنهاد می‌دهیم.

نکات طراحی لوکس شهرک ویلایی

سبک معماری
معماری ویلاهای لوکس به چهار سبک قابل اجرا خواهد بود: معماری نیم پیلوت، معماری همکف، معماری دوبلکس و معماری تریبلکس. علاوه بر این‌ها ویلاهای لوکس در دو سبک معماری مدرن و کلاسیک نیز طراحی می‌شود. در کنار این سبک‌ها، سبک معماری معاصر، مینیمال و ییلاقی نیز در حوزه طراحی لوکس ویلاها محسوب می‌شوند.

مصالح ویلای لوکس

متریال قابل استفاده در انواع سبک‌های ویلا باهم متفاوت هستند. موقعیت جغرافیایی ویلا و سبک آن در نوع مصالح مؤثر بوده اما در ویلای لوکس همان‌طور که از نامش پیداست گران‌ترین و مرغوب‌ترین مصالح استفاده می‌شود.برای مثال در ویلا به سبک کلاسیک که اغلب نمایی سنگی دارد .از مرغوب‌ترین سنگ‌ها استفاده می‌شود و یا در ویلای مدرن که از سازه‌هایی با حجم‌های ساده بهره می‌گیرند. از بتن و آهن استفاده زیادی می‌شود

نورپردازی شهرک لوکس

برای یک طراح نورپردازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نور پردازی هر ویلا به تنهایی باعث افزایش زیبایی و شکوه آن خواهد شد حال برای یک شهرک لوکس باید نورپردازی متناسب با آن صورت بگیرد. تا بر جلوة آن افزون شود و نظر خریداران ویلا را به خود جلب کند. یک شهرک ویلایی با نورهای زیبا باید بسیار روشن و قابل دیدن باشد تا در شب مشکلی برای رفت و آمد ساکنین به وجود نیاید. نورپردازی خیابان‌ها و مسیر تردد در شهرک نیز باید به درستی صورت بگیرد. دروازة ورودی نیز باید از نور کافی برخوردار باشد.

چشم‌انداز ویلاهای شهرک

اکثراً ساخت شهرک‌های ویلایی در مناطقی که بسیار خوش آب و هوا است .و یا چشم‌انداز زیبایی به دریا دارد صورت می‌گیرد. در طراحی آنها باید دقت کنید که همة ویلاها در یک سمت و سو ساخته شوند. و چشم‌انداز زیبایی مقابل خود داشته باشند گاهی ممکن است .این چشم‌انداز ریا باشد و یا گاهی هم ممکن است جنگل‌ها باشند اما به طور کلی جهت ویلاها باید در یک سمت باشد.  ویلاها در مقابل چشم‌انداز ویلایی قبلی ساخته نشوند. و مروی دید آن را نگیرند تا همة آن‌ها به یک اندازه از زیبایی مناظر بهره ببرند. این گونه است که شهرک لوکس خواهد شد.

زیرساخت

زیرساخت‌ها در شهرک ویلایی اهمیت ویژه‌ای دارند. یک طراح باید به تأمین آب و گاز و برق شهرک اهمیت ویژه‌ای بدهد تا اهالی از امکانات اولیه به راحتی برخوردار باشند.
محوطه ویلا
یک شهرک لوکس از فضای سبز و محوطه زیبایی برخوردار است. و طراح سعی می‌کند از گران‌قیمت‌ترین گل‌ها و گیاهان در آن استفاده کند. هم چنین چرا سلام گرفتن درختان کاج برای سرسبزی شهرک در تمامی فصول سال توصیه می‌شود. قرار گرفتن آب‌نماها و مجسمه‌های سنگی در محوطه ویلاها برای افزایش شکوه و زیبایی شهرک‌ها توصیه می‌شود.
اگر شهرک در جایی قرار داشت .که از نظر ابعاد محوطه ویلاها محدود بود طراح می‌تواند یک پارک برای گذراندن اوقات فراغت و بازی کودکان در شهرک طراحی کند. اگر شهرک در ساحل قرار داشت .و خاک آن مناسب ایجاد فضای سبز نبود طراح می‌تواند. از گلدان‌های گل و سبدهایی متشکل از گل‌های متنوع و تزئینی استفاده کند. نظم در فضای سبز شهرک و حیاط هر ویلا مهم است استفاده از گیاهان یکسان در قسمت‌های مختلف شهرک باعث لوکس شدن ویلا می‌شود.

سخن پایانی

در انتها پیشنهاد می‌کنیم که طراحی شهرک لوکس را به طراحانی با تجربه و تیم‌های متخصص بسپارید همان طور که می‌دانید. هر ویلا چند مرحله طراحی دارد و شهرک نیز متشکل از مراحل مختلف طراحی است. که باید به تیمی متخصص سپرده شود تا از اتلاف هزینه جلوگیری شود. یک شهرک لوکس ویلایی که از ویلاهای زیبا و پرشکوه ساخته می‌شود مکان مناسبی برای سرمایه گذاری خواهد بود. همان طور که می‌دانید ویلای لوکس نسبت به نوع عادی آن‌ها از قیمت بیشتری برخوردار بوده و همة اقشار قادر به خریدن این گونه ویلاها نیستند .پس طراح باید سعی کند از بهترین متریال استفاده کند. و در هر مرحله با معماران پروژه مشورت کند. تا بتواند به بهترین شکل ممکن شهرک را طراحی کند .و از به وجود آمدن نقص‌های احتمالی پیشگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت مجله

با عضویت در مجله تخصصی معماریِ استودیو طراحی پی، از جدیدترین مطالب مرتبط با طراحی با خبر شوید، بهترین های علوم مهندسی را بهتر بشناسید و اطلاعات خود را به روز نمایید.